فرمانده نیروی انتظامی درباره ستار بهشتی: به او آرامبخش ندادند چون نسخه نداشت!

فرمانده نیروی انتظامی در تازه ترین اظهاراتش گفته است که مأموران به ستار بهشتی داروی آرامبخش نداده‌اند؛ «البته او نسخه ای هم همراه نداشته است». وی گفته که «از نظر دادستان، ماموران می توانسنند رفتارهایی داشته باشند که از مرگ وی پیشگیری کند».اسماعیل احمدی مقدم در پاسخ به پرسش های کیهان در این باره گفته است: «دادستان فعلا اعلام نظر کرده که در این رابطه قتلی صورت نگرفته ولی قصور چرا. از نظر دادستان ماموران می توانسنند رفتارهایی داشته باشند که از مرگ وی پیشگیری کند. مثلا هیچ نیازی و ضرورتی به تحویل متهم برای بازجویی در روزهای تعطیل که معمولا بازجویی هم تعطیل استُ‌نبود و می توانستیم این کار را روز یکشنبه و دشنبه بعد از پایان تعطیلات انجام دهیم. دومین قصوری که صورت گرفته نگهداری از این متهم پس از تحویل گرفتن از زندان در بازداشتگاهی است که صرفا یک محل اداری است و مجهز به دوربین نیست تا بتوان وضعیت جسمانی و روحی متهم را لحظه به لحظه چک کرد. سومین قصور هم ندادن داروی آرامبخش به متهم بوده که البته نسخه ای هم همراه نداشته است».

سران فتنه باید کشته میشدند اما…

اسماعیل احمدی مقدم در این مصاحبه، «جنبش سبز» را هم فراموش نکرده و گفته است: «فکر می کنید برای افرادی که چنین فتنه ای را به پا کردند و کارهایی که کردند حصر خانگی کافی بود؟!. قطعا در هر جای دنیا چنین اتفاقی می افتاد با عوامل آن برخورد خیلی شدیدتری می کردند. اما چرا نشد؟ طبیعی است، زیرا که ما داریم در یک نظام متصف به ولایت فقیه و در یک حکومت اسلامی که الگویش را امیرالمٔومنین قرار داده است زندگی می کنیم. حضرت امیر برخوردش با طلحه و زبیر ناکث و پیمان شکن در جنگ جمل چگونه بود؟ حضرت امیر دستور دادند با زبیر کاری نداشته باشید بگذارید برود با اینکه از سران فتنه بود و مستوجب مرگ و وقتی خبر آوردند که عده ای زبیر را کشته اند حضرت ناراحت شدند و حتی گریه کردند».

وی افزود که «مصداق امروز این افراد پیمان شکن آقایان موسوی و کروبی و تعدادی دیگر هستند… قرار بود واقعا با اینها برخوردهای جدی کنیم ولی آقا اجازه ندادند… فرمودند: این چند نفر با من، یعنی ایشان همان الگوی امیرالمومنین را در مورد این چند نفر در نظر گرفتند که البته امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند و این فتنه را تبدیل به نهروان نکنند».

تعداد فاحشه‌ها کم شده

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از این مصاحبه ادعا کرده است: «این طور نبود که فاحشه ها قبل ازانقلاب در یک جا جمع بودند بلکه به رغم وجود آن مکان، درکل تهران پراکنده بودند. حتی در مسیر مدرس های که در خیابان دماوند میرفتم از این زنها بودند با ظواهری کاملا زننده و محرک و حتی خطرناکتر از الان. خیلی آشکارا همه جای تهران بودند و این طور نبوده که همه جا جلویشان را می گرفتند. حالا شاید یک پاسبانی هم می آمد یکی را دستگیر می کرد و می برد، اما فردا باز همانها سرجایشان بودند. این که می گویید تعدادشان زیاد شده است اتفاقا این طور نیست و آمارها نشان می دهد که تعدادشان خیلی پایین هم آمده است».

بازداشتی‌ها تکراری نیستند

احمدی مقدم «تکراری نبودن بازداشتی های گشت ارشاد» را نشانه موفقیت نیروی انتظامی دانسته و گفته است: « ۹۵ درصد کسانی که توسط این گشت ها احضار می شوند و سپس آزاد می شوند تکراری نیستند. یعنی اولین بار است که مرتکب چنین خطایی می شوند. خب اینها با رفتار درست و به روش های صحیح با حضور پدر و مادرشان مشاوره و نصیحت می شوند. تعهد می دهند و سپس آزاد می شوند. شاید برای بار دوم نیز دچار خطاهای مشابه شوند. ولی برای بار سوم بسیار نادر است. این نشان می دهد این روش بسیار تاثیرگذار است. اگر نام این کار فرهنگی نیست پس چیست؟ اگر می خواستیم با متر قانون حرکت کنیم به خاطر اینکه جرم صورت گرفته باید پرونده تشکیل می شد و به دادسرا می رفت و حکم صادر می شد. اما با توافقی که با دستگاه قضایی داریم سعی کرده ایم با این روش از این روند جلوگیری کنیم».

رسانه‌های غربی مانع انتخاب مردم‌اند

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره «این اظهار نظر که شما به جای بستن رستوران ها و کافی شاپ ها بروید کار فرهنگی بکنید و بگذارید مردم خودشان راه خودشان را انتخاب کنند» گفته است: «این یک تفکر و نگاه لیبرالی از جنس فرهنگی است. این ها به اشتباه فکر می کنند غربی ها با این همه رسانه هایی که در اختیار دارند می گذارند که ملت ها خودشان راه شان را انتخاب کنند. مثلا خیال می کنند که هالیوود بیکار می نشیند تا مردم راه خودشان را پیدا بکنند. ما فکر می کنیم کشور ما نیز به عنوان یک نظام اسلامی به جای تسلیم شدن در برابر این گونه تفکرات باید ادعای فرهنگ سازی دابشته باشیم و از ارزش هایمان دفاع کنیم. به نظر صاحبان این تفکر این همه انبیا و اولیا و ائمه برای چه امدند و چرا در حدود اسلامی این همه حد و تعزیرات برای شراب و قمار و سرقت دیده شده است؟ به نظر بنده این تفکر هیچ وجاهت شرعی و قانونی ندارد».

 آمار بازداشتگاه‌ها را ندارم

احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره تعداد بازداشتگاه های رسمی نیروی انتظامی گفته است: «آمار دقیق ندارم. ولی بازداشتگاه هایی که رسمی هستند عمدتا تحت نظارت اداره آگاهی پلیس مواد خدر و سپس پلیس امنیت قرار دارد و تعداد کمی هم در مراکز استان ها و برخی شهرهای بزرگ و کوجک قرار دارد. بازداشتگاه ها از سازمان زندان ها ابلاغ رسمی دارند».

وی همچنین ادعا کرده که « ۸۵ درصد مردم از پلیس ۱۱۰ راضی اند» به گفته وی: «در حال حاضر براساس براورد به عمل آمده میزان نارضایتی مردم از پلیس ۱۱۰ در ابتدای کار ۲۵ درصد بود ولی الان این نارضایتی به ۱۲ الی ۱۳ درصد رسیده است. به نظرمن ۸۵ درصد هم نمره خوبی است».

راه دیگر     چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ – ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲

Print Friendly, PDF & Email