پیام به کنگره وحدت: سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران – طرفداران وحدت چپ، سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) و کنشگران چپ

دوستان گرامی

تشکیل کنگره مشترک را به شما تبریک می گوییم و اقدام شما برای ایجاد یک سازمان واحد را گام مهمی در جهت پرتوان نمودن نیروهای چپ برای حضور موثر در صحنه سیاسی کشورمان می دانیم. این وحدت، کوششی شایان تقدیر در جهت تقویت نیروهای جمهوریخواه نیز هست. ما با مسرت تمام از این وحدت استقبال می کنیم

نیروهای چپ در تاریخ معاصر کشورما حضوری پر رنگ داشتند. از انقلاب مشروطه تا کنون، همواره در  تحولات اساسی حضور داشته و بر تحولات اجتماعی و فرهنگی کشور تاثیر گذاشته اند. جنبش چپ ایران در مبارزه برای حقوق و آزادی های جمهور مردم و ایستادگی  در برابر رژیم های مستبد نقش بارزی ایفا نموده اند.

تردیدی نیست که وحدت امروز شما گام ارزشمندی در جهت شکل دادن به ثقل نوینی در چپ ایران است. در عین حال، می تواند الگویی برای برون رفت از وضعیت موجود نحله های سیاسی دیگر ایران، برای شکل دادن به اتحادهای ضرور را بر بخش بزرگی از نیروهای چپ، دمکرات و جمهوریخواه ایران باشد. وحدت امروز شما فقط رویکردی در درون چپ به سوی متحد نمودن صفوف خود نیست. این گام شما، می تواند در جنبش سیاسی کشور ما به عنوان یک رخداد جدید، تاثیراتی فراتر از خود این نیروها داشته باشد و نقطه‌ی اغازی برای گذر از دوران انشعاب ها و جدائی های رایج در جنبش چپ، هم چنین در بخش های دیگر جنبش سیاسی، از جمله جنبش جمهوریخواهان ایران باشد.

 

دوستان گرامی

کشور ما آبستن تحولات جدیدی است. خیزش اعتراضی دی ماه سال گذشته، در اقصی نقاط کشور، نشاندهنده جنب  جوش جدیدی در بطن جامعه بود. در این برآمد بزرگ خواست هایی فراتر از تمامی جنبش های تاکنونی در حیات جمهوری اسلامی مطرح شد. همین واقعیت نیز نشان می دهد کشور ما امروز بیش از همیشه نیازمند نیروهایی است که چشم اندازهای امیدبخشی را در برابر آن بگشایند و راه برون رفت از بحران‌ها و دشواري‌های موجود را هموار سازند. نیروهای جمهوریخواه چپ و دمکرات می توانند و باید تلاش کنند که  چنين چشم‌ اندازی را در برابر مردم ایران ترسیم نمایند.

ما معتقدیم که وجود یک نیروی چپ متحد و قدرتمند می تواند جنبش جمهوریخواهی کشورمان را تقویت نماید. حضور موثر و قدرتمند نیروهای چپ در صحنه سیاسی کشور می تواند نقش مهمی در متشکل نمودن و به صحنه آوردن آن بخش از جامعه ایفا نماید که در طول چهل سال گذشته از حق حضور متشکل و مستقل در تحولات سیاسی محروم بوده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران امیدوار است که تصمیمات کنگره شما در زمینه‌ی همگرائی و اتحاد نیروهای جمهوریخواه نیز راهگشا باشد. ما صمیمانه برای کنگره‌ی شما آرزوی موفقیت می کنیم و پیشاپیش وحدت سه جریان و ایجاد یک سازمان واحد را به همه شرکت کنندگان در کنگره تبریک می گوییم.

 

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۸ فروردین ۱۳۹۷ – ۲۸ مارس ۲۰۱۸

Print Friendly, PDF & Email