ما چهار حزب و سازمان سياسی جمهوری خواه از فراخوان مادران جان باختگان برای پنجم دی‌ماه پشتيبانی می کنيم!

عده ای از مادران و بستگان جان باختگان در اعتراضات مردمی در ایران که فرزندان و نزدیکانشان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند، روز ۵ دی ماه (۲۶ دسامبر)  چهلمين روز کشته شدگان آبانماه را روز بین المللی ادای احترام به قربانیان اعلام‌ کرده و از مردم خواسته اند در این روز جنایات حکومت را محکوم کنند. آن ها هم چنین خواهان اعزام کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به ایران و برای بازدید تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور و نظارت خانواده‌های آسیب دیده به منظور بررسی ابعاد فاجعه و اعلام دقیق تعداد کشته شدگان، مجروحان و بازداشت شدگان و هم چنین شناسایی عوامل دست اندر کار این جنایت شده اند.

ما چهار حزب و سازمان دموکرات و جمهوری خواه در ششم آذرماه طی بيانيه ای خواستار آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، زندانیان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی و تشکيل کمسیون حقیقت یاب زیر نظر سازمان ملل و بررسی ابعاد کشتار و انتشار علنی نتیجه تحقیقات شديم. بعد از آن حقايق بيشتری در مورد کشتار بیرحمانه و جنایت کارانه توسط نيروهای سرکوب جمهوری اسلامی که با فرمان علی خامنه ای صورت گرفته، انتشار يافته است. سازمان عفو بين الملل تعداد کشته شدگان را ۳۰۴ تن گزارش کرده و معلمان عدالت خواه اسامی ۱۹ نفر از دانش آموزآن ۱۳ تا ۱۸ ساله را اعلام کرده که در سرکوب آبانماه کشته شده اند. کشتار آبانماه ۹۸ نمونه شاخص نقض فاحش ابتدایی ترین حقوق مردم ایران، بویژه لگدمال کردن حق اعتراض به معضلات جامعه مانند فقر، بيکاری، شکاف طبقاتی، فساد،فقدان مشارکت سیاسی، رانت خواری و استبداد مذهبی است.

ما چهار حزب و سازمان جمهوری خواه از فراخوان مادران جان باختگان برای ۵ دی حمايت می کنيم و برای اعلام همبستگی با خيزش اعتراضی مردم، بر ضرورت اقدامی هماهنگ در اين روز در ايران و سراسر جهان تاکيد داريم. وظیفه انسانی و میهنی حکم می کند که با برگزاری مراسم، گردهمایی و تظاهرات، عليه کشتار جنايتکارانه جمهوری اسلامی به اعتراض برخيزيم، یاد جانباختگان را گرامی داریم و با بستگان آن ها و دستگیر شدگان خيزش آبانماه همدردی و همبستگی مان را اعلام کنيم.

هیئت های سیاسی ـ اجرائی:
 اتحاد جمهوریخواهان ایران
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوری خواهان ایران

۲۵ آذر ۱۳۹۸ (۱۶ دسامبر ۲۰۱۹)

Print Friendly, PDF & Email