آیت الله صانعی:امام زمان زندانها را پر نمی کند

ندای سبز آزادی  ۱۳۹۱/۰۴/۱۴

آیت الله صانعی با اشاره به روایات مطرح شده درباره امام زمان تصریح کرد:حضرت مهدی(عج) کمال موسی را دارد، یعنی موسی در تمام برخوردهایش برخورد ادبی و برخورد منطقی را رعایت می‌کرد. هیچ گاه برخورد موسی برخورد خشن و اذیّت و آزار نبود.
به گزارش وب سایت این مرجع تقلید وی افزود:فرعون از موسی پرسید خدایت کیست؟در پاسخ گفت: ( الَّذِی أَعْطَى کُلَّ شَیْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَى)، «پروردگار ما کسی است که هر چیزی را خِلقَتی که در خور اوست داده سپس آن را هدایت فرموده است». موسای کلیم، دنیایی از معارف را در این جمله گفت. خداوند خطاب به موسی و هارون فرمود: (فَقُولاَ لَهُ قَوْلاً لَّیِّنًا)، وقتی با فرعون روبرو می‌شوید با او آرام سخن بگویید. این کمال موسی که مهدی هم مثل اوست. یعنی امام زمان که می‌آید، بِکُش بِکُش راه نمی‌اندازد، امام زمان زندان ها را پر نمی‌کند، امام زمان شلاق نمی‌گیرد،! امام زمان زبانش را باز نمی‌کند هر تهمت و هر افترایی اطرافیانش یا خودش نعوذ بالله به هر کسی بخواهند بزنند، او مثل موسی(ع) حرکت می‌کند. کمال موسی یعنی اگر کسانی با او مخالف هستند با آرامی و ادب با او برخورد می‌کند، همانگونه که، امیرالمؤمنین(ع) این گونه رفتار می‌کرد.

آیت الله صانعی در سخنانی با موضوع خصوصیات امام زمان (عج)، عملکرد بسیاری از مدعیان پیروی امام غایب را یکی از موانع اصلی ظهور ایشان دانست و با تاکید بر اینکه آمدن امام مهدی به معنای آگاه شدن بشریت به دروغ‌ها، حیله‌ها و اهمیت اسلام است؛ منتظران واقعی آن حضرت را کسانی توصیف کرد که اهل دروغ و حیله و فریبکاری نیستند و به نام اسلام ظلم نمی‌کنند.
این مرجع تقلید گفت: امام زمان بیاید با اینکه ما هنوز که هنوز است اهل دروغیم؟! با دروغ همه کاری می‌کنیم، ما هنوز اهل حیله و تزویریم! ما هنوز اهل ریا و خدعه‌ایم، ما هنوز نعوذ بالله اهل عوام‌فریبی هستیم، ما خودمان نعوذ بالله هزار کار می‌کنیم وداد می‌زنیم: «دزد را بگیر»! با این وضعیت حضرت چگونه بیاید، خوب اگر بیاید او را هم همین طورش می‌کنیم ، اگر بیاید با دروغ، حیله و با تزویر مقابلش می‌ایستیم، علیه او شمشیر می‌کشیم ولی علیه دشمنان او شمشیر نمی‌کشیم! راستی ما منتظر امام زمانیم؟!

وی با انتقاد از کسانی که درباره زمان ظهور امام زمان ادعاهایی را مطرح می‌کنند، گفت: اگر صاحبان قدرت بخواهند به نام مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) کوچکترین سوء استفاده را بنمایند، گناه و خیانت به اهداف والای مصلح جهانی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) است. پس استفاده ابزاری از نام آن حضرت خیانت به امام و به عدالتی است که خداوند وعده داده است.

آیت‌الله صانعی همچنین ابن تصور را که با ظهور امام مهدی (عج) کشته‌ها فراوان می‌شود و جنگ و خون‌ریزی به راه می‌افتد، نیز زیر سؤال برد و گفت: این مسئله افترا به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. شاهد و دلیل آن هم روایاتی است که می‌فرماید حرکت امام زمان همانند حرکت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) است و آرمانش را با خلق نیکو به پیش می‌برد.
وی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های ظهور منجی، نفرت بشریت از جنگ و خونریزی‌ است. در آن عصر، علاقه به صلح و گفت و گو و کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل سازمانها و مجامع مختلف در سطح جهان اوج می‌گیرد. در زمان مهدی موعود، از ظلم اثری نیست و دموکراسی و حکومت مردمی‌توسط ایشان محقق می‌شود و تمام بشریت به مفهوم واقعی کلمه انسان می‌شوند… نفرت و انزجار بشر از جنگ و خشونت، امری بدیهی است و مصلح جهانی نیز هیچ گاه نمی‌تواند حرکت و پیام خود را برای تحقق صلح و عدالت، با خشونت و جنگ آغاز ‌کند. ما معتقدیم هر کسی که زمینه ساز جنگ باشد و جنگ‌افروزی‌کند مجرم و گناهکار است. امروز دنیا، دنیای عقل و گفت و گو است و بشریت متنفر از جنگ است. ما به امید روزی هستیم که همه سلاحها به صلاح و شایستگی تبدیل شود. چنین روزی با آمدن امام دوازدهم شیعیان مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) تحقق پیدا می‌کند.
وی با اشاره به رفتار امام علی با خوارج خاطرنشان کرد: خوارج جمعیت زیادی شدند، دایم می‌گفتند: «مرده باد علی، مرده باد علی»! تا اینکه وقتی ساکت شدند، امیرالمؤمنین(ع) فرمود: من چند کار با شما انجام می‌دهم:۱ـ تا دست به شمشیر نبردید کاری به شما ندارم.۲ـ ‌حقوقتان را از بیت المال قطع نمی‌کنم.۳ـ بیایید در مسجد بایستید شما آنطرف نماز بخوانید من هم اینطرف، مانع ورود شما به مسجد نمی‌شوم.

Print Friendly, PDF & Email