شماره ۱۱ فصلنامۀ پژوهش‌های فرهنگی “آرمان” منتشر شد

یازدهمین شمارۀ فصلنامۀ پژوهش های فرهنگی آرمان منتشر شد و در سایت آرمان در دسترس همگان است.

ویژگی آرمان، طرح پژوهش های سنجشگرانه، شرح فعالیت های مردم نهاد ایرانیان خارج از کشور، بازتاب فعالیت های هنرمندان و محققان نسل های جوانتر در کنار پیشکسوتان و مشارکت اهل فرهنگ از مناطق مختلف آمریکا و جهان است. آرمان در لس آنجلس توسط بنیاد فرهنگی آرمان، به بنیادگذاری ساموئل دیّان با سردبیری فصلنامه و تارنما شیریندخت دقیقیان در تیراژی محدود منتشر می شود و دانلود آن آزاد و در دسترس همگان است.

پروندۀ ویژۀ بزرگداشت پیشکسوتان در این شماره به پروفسور حسن جوادی، ایرانشناس و متخصص ادبیات ایران اختصاص دارد و درکنار شرح زندگی و آثار این استاد ارجمند، مقاله ای از ایشان در مورد آشنایی ادوارد براون با ایران و همدلی او با آزادیخواهان مشروطیت تقدیم خوانندگان شده است.
* فهرست بخش مطالعات فرهنگی: ماشالله آجودانی در گفتگو با مسعود لقمان – بازخوانی انتقادی تاریخ معاصر ایران؛ محمد حسین ابن یوسف: علی دشتی و روزنامۀ شفق سرخ؛ افشین خائف:  دمکراسی در هنر؛ مرتضی حسینی دهکردی: تاریخچۀ ترانۀ تو ای پری کجایی؛ شیریندخت دقیقیان در گفتگو با بهار سرلک:  به مناسبت درگذشت نویسندۀ آمریکایی تونی موریسون، برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات؛ اردشیر لطفعلیان: سهراب سپهری، بعد دیگر: شعر و انسان باوری.

* فهرست بخش تازه های باهَمِستان، برگ ویژۀ آرمان برای معرفی فعالیت ها و سازمان های مردم نهاد ایرانیان: الهه بروخیم: فدراسیون یهودیان ایرانی-آمریکایی و اجرای جدیدی از آن فرانک در لس آنجلس؛ سودابه رکنی: جشن تولد نیرو روانی پور در جمع کارگاه داستان نویسی کولی ها.

* فهرست بخش تاریخ:  مجید جهانبانی: خاطره ای از بانو ضیاء السلطنه، همسر دکتر محمد مصدق.

* فهرست بخش فلسفه و عرفان: مهدی سیاح زاده:  بازنویسی داستان نخجیران و شیر؛ سیروس عظیمی: زندگی پرفراز و نشیب زیگموند فروید.

* فهرست بخش معرفی کتاب: یازدهمین شمارۀ آوای تبعید – ویژۀ شاعران لس آنجلس – ویراستار: مجید نفیسی؛
اهل غرق به زبان انگلیسی – منیرو روانی‌پور

* بخش شعر با سروده های شاعران فریبا صفری نژاد؛ امید صباغ نو؛ نادر مجد؛ و جهانگیر صداقت فر پایان بخش آرمان ۱۱ خواهد بود.

از شما برای معرفی آرمان در شبکه های اجتماعی سپاسگزاریم.

فصلنامۀ “آرمان” را در لینک بخوانید:
http://armanfoundation.com/wp-content/uploads/2019/09/Arman_Magazine_11.pdf

فیسبوک:
http://www.facebook.com/Arman-Cultural-Foundation

لینک برای خواندن شماره های مختلف  فصلنامه آرمان …

 

Print Friendly, PDF & Email