ترور محسن فخری زاده اقدامی جنایتکارانه در جهت تشدید تنش در منطقه!


ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، اقدامی جنایتکارانه در جهت مقابله با روند صلح و امنیت در منطقه است. در شرائطی که با انتخاب جو بایدن در ایالات متحده‌ی آمریکا امکان بازگشت بر سر میز مذاکره و آغاز روند تنش‌زادیی در منطقه و در مناسبات بین ایران با آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن افزایش یافته‌است، چنین اقدامی معنائی جز دمیدن بر آتش دشمنی و خشونت ندارد. هر چند هنوز رسما کسی مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته‌است، اما با توجه به ترورهای دیگر از این قبیل و تاکید بنیامین نتانیاهو بر نقش محسن فخری زاده در افشاگری خود علیه برنامه‌ی اتمی جمهوری اسلامی، انگشت اتهام به سوی دولت اسرائیل نشانه گیری شده‌است. ادامه‌ی‌ این نوع ترورها و انفجارها در مراکز اتمی ایران از جمله نظنز، نشان می دهد تا چه حد فساد و ناکارآمدی در دستگاه مدیریتی جمهوری اسلامی عمیق‌تر شده است و چه حفره‌های امنیتی عظیمی در بالاترین سطوح آن ایجاد شده‌است. حکومتی که تمام هم و غم آن کنترل امنیتی بر زندگی روزانه‌ی مردم و اعمال شدیدترین سرکوب علیه اپوزیسیون و نهادهای مدنی است و در مقابله با اعتراضات مردم هم‌چون مقابله با خیزش اعتراضی علیه گرانی بنزین در آبان ۹۸ حمام خون به‌راه می‌اندازد، حتی توانایی حفظ امنیت مسئولان ارشد خود در برابر جاسوسان دولت‌های خارجی را نیز ندارد.

ترور دست اندرکاران برنامه‌ی اتمی ایران، نقض قوانین بین المللی است. قتل‌های هدفمند که عامدانه حق زندگی انسان‌ها را نقض می‌کنند، جدا از این که از طرف چه کسی صورت می‌گیرند، از طرف دولت اسرائیل علیه مسئولان و دانشمندان اتمی ایران، یا از جانب جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون و دگراندیشان، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند و مستحق پیگیری حقوقی از طریق مجاری قضائی ملی و بین المللی هستند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران ترور محسن فخری زاده را محکوم می کند. ما این ترور را اقدامی جنایتکارانه علیه صلح و امنیت در منطقه، دسیسه‌ای در جهت دامن زدن به تشنج بیشتر، در جهت تقویت جناح راست و جنگ طلب، پیش‌گیری از امکان تنش‌زادئی از مناسبات ایران با آمریکا و احیای برجام و مذاکرات برای بهبود شرائط بحرانی کنونی می دانیم و هم صدا با سازمان ملل و دیگر نهادهای مدافع صلح با تاکید بر خویشتنداری، خواهان هشیاری در مورد اهداف چنین اقداماتی در تشدید خصومت و دشمنی بیشتر در منطقه هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران

۸ آذر ۱۳۹۹ – ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

3 comments

  • حسن اسدی

    خوب دارید از جنایت کاران طرفداری میکنید با نام پر طمطراق جمهوری خواهی!

  • هرمز

    آدم نمیداند باید به کدام بخش مطلب شما توجه کند لابد میخواسته اید این ترور را محکوم کنید ولی خوب رژیم هم که مشغول راه انداختن حمام خون است و لابد نمیشده است وگرنه ایشان هم جزئی ازاین رژیم و حتما بخشی از ماشین سرکوب است و….باری قصد ندارم همچنانکه بیانیه شما همه چیز رابه هم وصل کنم و خواننده نفهمد چی میخوام بگم.دوستان عزیز میشود ترور را محکوم کرد واز حکومت خواست که تشکیلات امنیتی اش را بازسازی کند تا بتواند عناصر نفوذی راترد کند،همچنین رژیم را به بازسازی و ترمیم وحدت ملی بعنوان ضامن امنیت عمومی تشویق کرد و خلاصه هرآنچه که شما تصور میکنید کمکی است به جلوگیری ازاین ترور ها خواننده هم گیج نشود که شما دارید رژیم را محکوم میکنید یا ترور را .
    دوستان عزیز همیشه لازم وضروریست هدف اصلی را مشخص کرد و حول آن ملاحظات مربوطه را ذکر کرد .خطای شما دراین بیانیه توجه نکردن باین مهم است

  • حسین

    این درست است که هر نوع ترور وکشتن انسانها محکوم است واین هم قطعا درست است که چون ترامپ در حال رفتن از کاخ سفید است میخواهد آخرین خدمت را به صهیونیستها بکند وبا فرستادن بی ۵۲ ها وتقویت نیروهای آمریکا در خاورمیانه زمینه تجاوزات اسرائیل را بیشتر فراهم کرده و…………. اما باید به دلائل آنهم از طرف اسرائیل اشاره ای بشود وآن اینکه جمهوری اسلامی وحاکمان آن ، کاملا بصورت علنی وعملی همواره خواهان نابودی اسرائیل هستند..واز سوی دیگر اسرائیل هم تقریبا هر یک هفته تا ده روز یک ضربه به سیستمهای این حکومت میزند واینها را به بدترین شکل تحقیر میکند .اگر کمی عقل ، شعور ویا سیاست داشتند دست از کینه هزارو چهار صد سال پیش که اعراب بوسیله یهودیان تحقیر می شدند بر میداشتند واینهمه خسارت به مردم ایران ومنطقه وارد نمیکردند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *