تجمعات سراسری بازنشستگان، در تهران عده ای بازداشت شدند

به دنبال فراخوان های گسترده، بازنشستگان امروز در تهران و مراکز استان ها تجمع های سراسری برگزار کردند، در تهران ماموران امنیتی منطقه را قرق کرده و تعدادی از بازنشستگان بازداشت شدند. مطابق گزارش های دریافتی در تهران، اصفهان، دهگلان، کرج، رشت، تبریز، قزوین، اراک، سنندج، ایلام، کرمانشاه، اردبیل، مریوان، شهرکرد و یزد بازنشستگان امروز به خیابان آمده و شعارهایی در اعتراض به فقر و وضعیت نامناسب معیشتی و اجتماعی خود و همچنین پاره ای از مقامات حکومت سر داده اند.

در ادامه ی مسمومیت های سریالی، امروز نوبت به دبیرستان دخترانه ی پرند در استان تهران رسید.

دانشگاه ها نیز بار دیگر عرصه ی اعتراضات صنفی دانشجویان شده است.

خبرها و گزارش های صد و شصت و ششمین روز اعتراضات سراسری در ایران را در ادامه بخوانید:

تجمع سراسری بازنشستگان

تعدادی از بازنشستگان در تهران توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند

بنابر اخبار منتشرشده، امروز نهم اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها طبق قرار قبلی از ساعت ۱۰ صبح به قصد تجمع اعتراضی و فریاد علیه مطالبات بر زمین مانده ،جلوی مجلس آمده اما محل پیشتر توسط نیروهای سرکوبگر اشغال و نه تنها جلوی مجلس و اطراف آنرا قرق کرده و بشدت از تجمع جلوگیری کردند بلکه با کنترل خروجی های مترو، تعدادی از بازنشستگان را نیز دستگیر کردند.
بر پایه مشاهدات یک شرکت کننده: مترو بهارستان را بسته بودند. ماشین‌های ون و حتی بزرگ‌تر از ون از جمله مینی‌بوس آورده بودند. محیط کاملا امنیتی بود، با الفاظ رکیک معلمان را مخاطب قرار می‌دادند و برخورد فیزیکی می‌کردند. رفتار بسیار خشونت‌آمیز با بازنشستگان داشتند. مامورها به بازنشستگان فحش و ناسزا می‌گفتند و بازنشستگان را پیرپاتال خطاب می‌کردند. اجازه ندادند که تجمع شکل بگیرد. تعدای از بازنشستگان مرد را سوار ون کردند و با خود بردند؛ تا این لحظه اسامی همکاران دستگیر شده مشخص نیست. بازنشستگان در گروه‌‌های ده پانزده نفره حرکت کرده و شعار می‌دادند. به یکی از همکاران بی‌حرمتی کرده و گفتند: گورت را گم کن. از هر کسی که می خوست به طرف مجلس برود کارت شناسایی می‌خواستند. دم در مترو با باتوم و گاز اشک‌آور از بازنشسته ها استقبال کردند. دو نفر از خانم‌های مسن بازنشسته را گرفتند و آن‌ها هم گفتند که رهگذر هستند و حسابی ترسیده بودند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان دهگلان؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی دهگلان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان رشت؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی رشت در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری استان گیلان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان استان قزوین؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی استان قزوین در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری دست به تجمع زدند.

تجمع بازنشستگان استان کردستان، شهر سنندج – نهم اسفند۱۴۰۱
شعارهای امروز بازنشستگان: هزینه‌ها دلاری، حقوق ما ریالیه، گرانی تورم بلای جان مردم، همسان‌سازی حق مسلم ماست، دولت بی‌کفایت، استعفا، استعفا، رئیسی دروغگو، وعده‌ی برجامت کو؟

تجمع اعتراضی بازنشستگان ایلام؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری ایلام در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان اردبیل؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری اردبیل در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مریوان؛ امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی مریوان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به مشکلاتشان، مطابق فراخوان از پیش اعلام شده برای تجمعات سراسری مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

اخبارروز

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *