شجونی: با دیدن بدحجاب‌ها پیرمرد نود ساله هم «یک جوری» می‌شود

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی خواستار شدید‌ترین رفتار‌ها با افرادی که وی آن‌ها را بدحجاب می‌خواند شد. وی هدف بدحجاب‌ها را به آتش کشیدن ایمان و آبروی جوانان مرز و بوم اسلامی دانست و گفت: «پیرمرد ۹۰ ساله که به خیابان می‌رود و این‌ها را می‌بیند یک جوری می‌شود، چه برسد به جوانان.»شجونی در گفتگو با وبسایت عصر ایران، دلیل بدحجابی را یافتن شوهر عنوان کرد و اظهار داشت: «دختران ایرانی دنبال این هستند که شریک زندگی خود را هر چه زود‌تر انتخاب کنند و به اشتباه فکر می‌کنند اگر به خودشان به طور غیرطبیعی برسند، مورد توجه پسران قرار می‌گیرند. این در حالی است که هیچ کس نسبت به یک دختر بی‌حجاب چنین ذهنیتی نخواهد داشت و فقط به این فکر می‌کند که به نوعی ضربه‌ای را وارد کند.»
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران در ادامه خواستار برخورد شدید با بدحجابی شد و گفت: «اسلام تاکید دارد که قبل از هر رفتاری باید سعی کرد تا با نصیحت و سفارش اشتباه کنندگان را متوجه اشتباه خود کرد. اما اگر این راه نتیجه نداد، باید شدید‌ترین رفتار‌ها را نشان داد تا درس عبرتی برای دیگران باشد. کسی که با لباس نامناسب به خیابان می‌آید، هدفش این است که ایمان و آبروی جوانان مرز و بوم اسلامی را آتش بکشد. پس لازم است که هر تنبیهی را برای این قبیل افراد در نظر گفت و این را هم در نظر داشت که در این راه هیچ کوتاهی نمی‌تواند توجیه پذیر باشد.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز بدحجابی را عامل تحریک جنسی دانست و ادامه داد: «باید با بی‌حجابی مبارزه کرد، پیرمرد ۹۰ ساله که به خیابان می‌رود و این‌ها را می‌بیند یک جوری می‌شود، چه برسد به جوانان. وقتی آمار مجرد‌ها تا به این حد زیاد شده است، باید وسواس بیشتری نسبت به مساله حجاب نشان داد. البته مجرد‌ها باید این را در نظر بگیرند که با تجرد نمی‌توانند گناه خود را توجیه کنند.»

این گفته‌ها در شرایطی بیان می‌شود که همزمان با فرارسیدن تابستان و گرم شدن هوا، نیروی انتظامی برخورد با زنان و دختران را تشدید کرده و گشت‌های ارشاد در تمامی اماکن عمومی حضور دارند. چندی پیش نیز پلیس با یورش به کنسرت رضا یزدانی از ورود بسیاری از تماشاچیان زن جلوگیری کرده و جمع کثیری از آنان از جمله یکی از هنرپیشگان زن صاحب نام را به اداره اماکن منتقل کرد.

خودنیس   ۱۳۹۱/۰۵/۰۲

Print Friendly, PDF & Email