همگامی: بازداشت نیلوفر حامدی و الهه محمدی را محکوم نموده، خواهان آزادی آنان و سایر خبرنگاران زندانی است

جمهوری اسلامی نیلوفر حامدی و الهه محمدی را بعد از ۱۰ ماه زندان به خاطر تهيه گزارش از قتل مهسا امینی به محاکمه کشيد. آن دو در دادگاه از تعهد به حرفه روزنامه‌نگاری در بيان حقيقت دفاع کردند. الهه محمدی در دادگاه گفت: “۱۵ سال است که خبرنگارم و در تمام طول زمان کار حرفه‌ای‌ام، غیر از اینکه حرف مردم را بزنم و قدمی در راه بهتر شدن زندگی‌شان بردارم، هیچ کار دیگری نکرده‌ام. افتخار می‌کنم که در کنار مردم ماندم.” نیلوفر حامدی هم در دادگاه گفت: “به عملکردم به عنوان روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم”.

بازداشت دو خبرنگار با اعتراض گسترده در کشور و در سطح جهان روبرو شد. سازمان گزارشگران بدون مرز در اردیبهشت ۱۴۰۲، جایزه سالانه خود را به نیلوفر حامدی و الهه محمدی تقدیم کرد و نام آنها در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال ۲۰۲۳ هم قرار گرفت.

“همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ايران” ضمن تجلیل از اطلاع رسانی به موقع نیلوفر حامدی و الهه محمدی از قتل مهسا امينی و ايستادگی ایشان در برابر زورگویی رژیم، بازداشت و زندانی کردن آنها توسط جمهوری اسلامی را محکوم نموده، خواهان آزادی آن دو و سایر خبرنگاران زندانی است.

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *