قتل کارشناسان هسته‌ای ایران را قاطعانه محکوم می‌کنیم!

بار دیگر یک متخصص هسته ای ایران، آقای مصطفی احمدی روشن، در یک حادثۀ بمب گذاری به قتل رسید. این سومین کارشناس ایرانی است که به این شیوه ترور می شود.

‎ اتحاد جمهوری خواهان ایران ترور کارشناسان برنامۀ هسته ای ایران را عملی غیرانسانی و جنایتکارانه می داند و قاطعانه آن را تقبیح می کند. این ترورها ناقض اساسی ترین حقوق انسانی این افراد، حق زندگی آن ها هستند. چنین تبهکاری ها علاوه بر جنبۀ غیرانسانی خود نه تنها پیشرفت برنامۀ هسته ای جمهوری اسلامی ایران را بازنمی دارد، بلکه باعث خشم هر انسان آزاد اندیشی از بانیان آن می شود .

‎تا کنون هیچ دولت خارجی مسئولیت این ترورها را به عهده نگرفته است. ما به قدرت های خارجی که احتمالا می توانند در این جنایات نقش داشته باشند، گوشزد می کنیم که رواج قانون جنگل در روابط بین المللی شیوه ای خطا ست و می تواند حل مناقشه هسته ای را باز هم مشکل تر می کند

‎ادامه سیاست تنش زای جمهوری اسلامی از یک سو و تشدید فضای تحریم و تهدید از سوی دیگر، نه فقط بحران اتمی را تشدید نموده است، بلکه فضای پر تنش و خطرناکی را بر روابط کشور ما با غرب و متحدان آن در منطقه حاکم نموده است. که یکی از نشانه های آن اقدام به همین ترورهای جنایتکارانه است. از طرف دیگر ادامه پیاپی این ترورها بیانگر ضعف دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی در حفظ جان کارشناسان خود و بیان این واقعیت است که این نهادها نه برای حفظ امنیت و جان شهروندان کشور، بلکه با توجه به کارکرد تاکنونی اشان فقط برای سلب امنیت از آنان سازمان داده شده اند.

‎اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار محکومیت این ترورها در نهادهای بین المللی و در شورای امنیت سازمان ملل است. ما بار دیگر خواهان پایان دادن به سیاست تنش زای جمهوری اسلامی و همکاری با نهادهای بین المللی و رعایت مصوبات شورای امنیت سازمان ملل از سوی جمهوری اسلامی هستیم.

‎هیات سیاسی اجرائی
‎اتحاد جمهوریخواهان ایران
‎۲۲ دی ۱۳۹۰
‎۱۲ ژانویه ۲۰۱۲

Print Friendly, PDF & Email