تحصن جمعی از کارکنان راه آهن در مقابل مجلس ایران

حدود ۶۰ نفر ازکارکنان راه آهن که در سال ۸۱ به یکی از شرکت‌های پیمانکاری راه‌آهن (بالاست) منتقل شده بودند، امروز یک شنبه ۴ اسفندماه با تحصن در مقابل مجلس خواستار بازگشت به قرارداد قبلی با شرکت راه‌آهن یا وزارتخانه راه و شهرسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این کارگران با ۲۵ سال سابقه ادعا کردند: ” احکام آن‌ها چون بصورت روزمزدی صادر شده است نه بر اساس قانون کار و نه قانون استخدام کشوری وجاهت قانونی ندارد.”

این کارگران همچنین عنوان کردند که پس از انتقال به شرکت اقماری، حقوق و مزایای دریافتی توسط کارکنان به یک سوم سال ۹۱ پرداخت می‌شود.

این کارگران با اشاره به مشکلات بازنشستگی که برای آنها ایجاد شده، اعلام کردند: “کلیه کارکنان از لحاظ بازنشستگی دچار مشکل شده‌اند و صندوق بازنشستگی حاضر به جوابگویی نیست.”

قراردادهای روزمزد و موقت و عدم امنیت شغلی یکی از مشکلات عمده کارگران ایران است. کارخانه‌داران و کارفرمایان نیز می‌گویند با توجه به مشکلات تولید آنها ناگزیر به اخراج بخشی از نیروی کار خود هستند.

اقتصاد ایران در بیش از یک سال اخیر وضعیتی بسیار دشوار داشته است. نرخ تورم به بالاترین سطح از سال ۱۳۷۴ رسیده، رشد اقتصاد منفی بوده و مقام‌های دولتی نرخ بیکاری را “بحرانی” توصیف کرده‌اند.

بی بی سی

Print Friendly, PDF & Email