تجمع معلمان در شهرهای خوزستان

صد‌ها معلم در اهواز صبح امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) مقابل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان تجمع کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان معترض خواستار افزایش دستمزد و بهبود وضعیت معیشتی خود هستند.
همزمان با این تجمع صد‌ها معلم معترض دیگر مقابل ادارات آموزش و پرورش اندیمشک و الوار گرمسیری تجمع کردند.
الوار گرمسیری یکی از بخش‌های تابعه شهرستان اندیمشک در استان خوزستان است.
تجمعات امروز در استان خوزستان در ادامه اعتراضات صنفی معلمان که از زمستان سال گذشته شدت گرفته است ارزیابی می‌شود.
معلمان ناراضی در سراسر ایران در دو ماه گذشته در اعتراض به وضعیت معیشتی خود بارها مقابل ادارات آموزش و پرورش، استانداری‌ها و مجلس تجمع کردند.
moaleman_khuzestan120415
دعوت به تجمع سراسری
در همین حال «جمعی از فرهنگیان» با انتشار بیانیه ای معلمین را به تجمع های سراسری در روز ۲۷ فروردین دعوت کرده اند. در فراخوان مذکور آمده است:
دوستان و همدلان عزیز: باتوجه به تحصن سراسری سوم اسفند، تجمع سراسری دهم اسفند و تجمع های همکاران اغلب استانها در اواخر اسفندماه امید میرفت که دولت و مسئولین نظرشان درمورد آموزش و پرورش تغییر کرده و نسبت به ارتقاء جایگاه و سطح معیشت فرهنگیان اقدامات ویژه و درخور شان معلمان و متخصصان تعلیم و تربیت کشور انجام می داد. چون به فرمایش مقام معظم رهبری ” همه جامعه زیر بار منت معلم اند ”
حال با توجه به احکام صادره و شانتاژ خبری رسانه ملی و تنویر افکار عمومی در مورد فرهنگیان محترم و همچنین عدم توجه دولت و مسئولین به اوضاع وخیم مدارس، معیشت فرهنگیانی که کارد به استخوانشان رسیده است و آینده فرزندان این مرز و بوم و در راستای احقاق حقوق فرهنگیان زحمتکش باتکیه بر اصل ۲۷ قانون اساسی در مورخه پنج شنبه ۹۴/۰۱/۲۷ از ساعت ۹:٣۰ لغایت ۱۲ “تجمع سکوت” طبق شرایط ذیل برگزار میگردد.
– تجمع همکاران در مراکز استانها مقابل اداره کل و در شهرستانها مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان می باشد.
– تجمع صرفا صنفی بوده و فرهنگیان فهیم اجازه هیچ حرکت سیاسی و موج سواری به سیاسیون را نمی دهند.
– پلاکاردهایی به رنگ سیاه تهیه کرده و شعارهای در خور شان فرهنگیان بر روی آن نوشته می شود.
لازم به توضیح است چون کانون صنفی معلمان براساس بیانیه ۲۲ اسفند به دولت و مسئولین تا اردیبهشت و هفته معلم فرصت داده و نمیتواند خلف وعده نماید لذا این تجمع کاملا خود جوش بوده و فقط در راستای اهداف صنفی فرهنگیان میباشد.

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *