آغاز اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی ایران

جمعی از زندانیان سیاسی ایران در نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده، اعلام کردند که در اعتراض به نقض حقوق بشر و “ظلم‌های ستمگران” و همچنین ادامه سرکوب و اختناق در جامعه به مدت سه روز اعتصاب غذا می‌کنند. این حرکت اعتراضی شنبه اول فروردین آغاز می‌شود و تا دوشنبه سوم فروردین ادامه می‌یابد.

بیانیه را ۲۸ نفر از زندانیان سیاسی، محبوس در زندان‌های اوین و زندان تهران بزرگ (فشافویه)، امضا کرده‌اند.

زندانیان سیاسی در نامه خود خطاب به مردم ایران اعلام کرده‌اند که “به یاد و احترام رنج بی‌شمار گرسنگان وطن” وارد اعتصاب غذا می‌شوند.

زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن سرکوب مردم فقرزده سراوان اعتصاب غذای خود را شکلی از “اعتراض به سرکوب، کشتار، و خفقان اقلیت‌های قومی و مذهبی” دانسته‌اند.

آنها با “کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸ و همه‌ جان‌هایی که در راه سعادت و آزادی ایران فدا شد” اعلام همبستگی کرده، به اعدام “نوید افکاری، مصطفی صالحی، محمد ثلاث و هزاران زن و مردی که ایستاده برای مردم‌شان جان دادند” اعتراض کرده‌اند.

برخی از امضاکنندگان این نامه عبارتند از: سعید اقبالی، سینا بهشتی، پیمان پورداد، حسین جندقیان، معین حاجی‌زاده، کیوان صمیمی (از زندان اوین)، محمد شریفی‌مقدم و کیانوش عباس‌زاده (از زندان فشافویه)، محمد داوری و سجاد زارع (از زندان عادل‌آباد) و کسری نوری.

دویچه وله

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *