مادران دادخواه پس ازچندین ساعت بازداشت آزاد شدند

حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر که خبر تجمع مادران عزادار و دادخواه را در تهران پوشش می‌دهد، خبر داده که مادران معترض بعد از ضرب و شتم بازداشت شده‌اند.

تصاویری هم از مترو منتشر شده که نشان می‌دهد ماموران انتظامی جلوی بعضی از زنان را گرفته‌اند. اعتراض به سرکوب تظاهرات مردم خوزستان و حمایت از مردم سیستان و بلوچستان از دلایل تجمع زنان آبان بود. آنها خواستار همراهی مردم با معترضان و دادخواهی هستند.

به گفته یکی از شاهدان عینی “چند مامور [صدیقه تورانی] مادر فرهاد مجدم را روی زمین کشیده‌اند.”

حساب کاربری ‘۱۵۰۰ تصویر ‘ به نقل از خانواده‌ها خبر داده که “مادران دادخواه آبان در حال حاضر در پلیس امنیت آرژانتین در خیابان وزرا در حال بازجویی هستند. و شرایط جسمی چند نفر از مادران مساعد نیست.”

امروز گروهی از زنان معترض حکومت جمهوری اسلامی ایران که از آنها با عنوان “مادران عزادار” یا “مادران آبان” نام برده می‌شود، در میدان آزادی تجمع کردند و سپس به شعار دادن تا ایستگاه متروی صادقیه ادامه دادند.

بر اساس گزارش‌ها مادران میلاد محققی، ابراهیم کتابدار، پژمان قلی‌پور، فرهاد مجدم، وحید دامور، خواهر حمید رسولی و خاله سجاد رضایی از کشته‌شدگان آبان ماه ۱۳۹۸ هستند، بازداشت شده‌اند.

صدایی از محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور در داخل مترو منتشر شده که خطاب به مسافران داخل مترو می‌گوید “بچه‌های خوزستان بچه‌های شما نیستند؟ من مادر پژمان قلی‌پور هستم. با پنج گلوله جوانم را کشتند. منتظر داغدار شدن مادرانتان نشوید. بردگی بس است.”

او همچنین در حالی که تصویر فرزندش را در آغوش گرفته بود در میدان آزادی تهران از مردم می‌خواست به معترضان بپیوندند.

همسر علی فتوحی، از کشته‌شدگان آبان ۱۳۹۸، در مصاحبه‌ای که منتشر شده، توضیح داده که مادر فرهاد مجدم “مورد ضرب و شتم” قرار گرفته است.

مادران دادخواه در چند ماه گذشته از معدود معترضانی بوده‌اند که بارها در فضاهای عمومی تجمع کرده‌اند.

فروردین ماه امسال بیش از ۲۰ نفر از بستگان قربانیان سرکوب اعتراضات در آبان ماه ۱۳۹۸ در نزدیکی اصفهان بازداشت و بعد از یک روز آزاد شدند.

بی بی سی

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *