چشم‌انداز اقتصادی ایران در گفتگو با مهرداد عمادی

چرا اقتصاد ایران به مرز فلاکت رسیده؟ الیگارشی تجاری چگونه پدید آمد و  چگونه به بهای نابودی صنعت، اقتصاد ایران را در چنگ خود گرفت؟ چرا این اولیگارشی تا این حد با FATF مخالف است؟ چرا پیکار برای پیوستن ج.ا. به FATF، پیکار علیه این اولیگارشی و سر آغازی برای عقب راندن اقتدارگرایان است؟

دکتر عمادی ضمن بررسی شاخص های کلان اقتصاد ایران، اقتصاد ایران در موقعیت بحران شدید ارزیابی کرده، به سوالات فوق نیز پاسخ داده‌اند.

رادیو “بجا”
بنیاد جمهوری ایران

Print Friendly, PDF & Email

One comment

  • turkman

    طبقه سرمایه دار ثروت-زا فرق بسیار اساسی با طبقه مافیایی (سران هرم فساد و فاشیستهای قاتل مانند کره شمالی و بعثی {کمونیسم با روکش اسلام} سپاهی خامنه ای) سرمایه خوار ثروت-سوز دارد.

    طبقه سرمایه دار کوشش می کند که مالیات را به صفر رسانده و بستر آزادی اقتصادی را به اوج برساند تا شرکتهای چندملیتی بداخل کشور ورود نماید تا قیمت را بشکند و اجازه ندهد که مافیای بومی با ایجاد انحصار در بخش کالا و خدمات، هم از کیفیت بزند و هم قیمت را متورم نموده و کمر کشور و جامعه را بشکنند.

    درحالیکه، طبقه مافیا بدنبال ایجاد انزوای عمدی است حال چه با هسته ای بلااستفاده یا بنیادگرایی مذهبی وحوش فرصت طلب. این طبقه بدنبال بستن مرزها به روی شرکتهای چندملیتی و درنتیجه سلطه کامل بر مراکز ثروت و غارت آنها بنفع اربابان استعمارگرش است که خود را زیر پوستینهای مذهبی یا کمونیستی پنهان می کنند؛ این امر سبب می شود که همانند کشورهای کمونیستی عیان مانند کوبا و کره شمالی، طبقه مافیای ایران زیر پوسته مذهب، ابتدا با خوردن ثروت توسط فاشیسم، اقتصاد را بسمت کمونیسم هدایت نموده و با بدبخت کردن مردم، سپس به آنها با منت یارانه دهد که البته پس از چند سال بدلیل متورم شدن مجدد قیمتها توسط مافیای بومی، یارانه بی ارزش می گردد و تنها جنبه سگ واگنر پروری پیدا میکند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *