بیانیه ۳۰۰ نفر از فعالان سیاسی، گامی درست در راستای تقویت نیرو های خواهان تحول دمکراتیک و مسالمت آمیز در ایران است و از آن استقبال میکنیم.

در آستانه سالگرد جنبش «زن، زندگی، آزادی»، که در پی قتل مهسا-ژینا امینی بدست نیروهای حکومت اسلامی آغاز شد، بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان سیاسی ایران بیانیه‌ای صادر کرده‌اند که در آن به انباشت بحران‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدلیل بیش از چهار دهه عملکرد ویرانگر و فاجعه‌بار حکومت اسلامی ایران، به عنوان عامل اصلی این جنبش اشاره شده است.

 بیانیه ضمن تاکید بر همراهی با نیروهای محرکه اصلی جنبش، یعنی جوانان و بویژه زنان شجاع ایران، از خواست آنها برای تحقق حقوق شهروندی همه ملّت ایران پشتیبانی کرده و در این ارتباط، گام‌های جدی در مسیر همگرایی میان همه اجزاء جامعه مدنی و سامان یافتگی ظرفیت‌های نسل‌ها و منابع و سرمایه‌های ملی کشور در عرصه‌های مختلف را طلب کرده است.

این فعالان با اشاره به صدماتی که ساختار استبداد دینی ولایت فقیه تاکنون بر جامعه ایران وارد آورده و خطراتی که ادامه این ساختار برای بنیان‌های ملّی ما ایرانیان و  سیر تحولات آینده کشور در بر دارد، بر حق ملت ایران برای تغییر این ساختار  از طریق یک همه‌پرسی آزاد جهت تحقق حاکمیتی برخاسته از رای و اراده‌ی ملت، تاکید می‌کند.

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران که به عنوان یک جریان سکولار-دمکرات خواهان لغو ولایت فقیه و گذار مسالمت آمیز از حکومت اسلامی ایران به یک نظام جمهوری عرفی مبتنی بر جدایی دین از دولت است، در جهت تحقق خواسته و برنامه خود از بیانیه ۳۰۰ نفره فعالان سیاسی استقبال می‌کند و آن را گامی درست در راستای تقویت نیرو های خواهان تحول دمکراتیک و مسالمت آمیز جامعه ایران ارزیابی می‌کند.

هیئت سیاسی – اجرایی
 اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

۱۷ شهریور ۱۴۰۲ – ۸ سپتامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *