اركيده حاجي وندي: تمام موسيقي‌هاي پاپ بد نيستند

سرپرست گروه موسيقي «اركيده» كه دوسالي مي‌شود صحنه‌هاي اجراي موسيقي را ترك كرده است، از دلايل كم كاري‌هاي اخير اين گروه گفت.

اركيده حاجي‌وندي در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌عنوان كرد: دوري بنده و گروه «اركيده» از فضاي موسيقي به دليل تغيير مديريت تالار وحدت بود كه دو سال گذشته اجراي ما را لغو كردند و گفتند نبايد موسيقي پاپ در تالار وحدت اجرا شود، اما گويا مديريت تالار وحدت بار ديگر تغيير كرده است.

او ادامه داد: سوال بنده اينجاست اگر موسيقي ما بد است، چرا در اين 12 سالي كه كاري كرديم مشكلي وجود نداشت؟ چه اتفاقي افتاد كه تالار وحدت از اجراي موسيقي پاپ جلوگيري كرد؟

اين خواننده پاپ معتقد است: گاهي اوقات مديران نظر شخصي در كار گروه‌هاي موسيقي اعمال مي‌كنند. مديري از موسيقي پاپ بدش مي‌آيد و موسيقي سنتي دوست دارد. اين در حالي است كه تمام اعضاي گروه «اركيده» به اصول موسيقي ايراني مسلط هستند و در خيلي اجراها سازهاي ايراني هم وارد اركستر پاپ ما شده است.

اركيده حاجي‌وندي اظهار اميدواري كرد تا تعصب‌هاي مديريتي در موسيقي از بين برود و در همين رابطه افزود: اميدوارم نظر آقاي ميرزماني هم نسبت به موسيقي پاپ تغيير كند. آخر تمام موسيقي‌هاي پاپ بد نيستند و پشت خيلي از آنها تفكر وجود دارد.

او در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا سالن ديگري را براي اجراي اركيده انتخاب نكرده، توضيح داد: خيلي‌ها براي اجرا به فرهنگسراي نياوران مي‌روند، اما اين سالن كوچك است و متناسب با گروه‌هاي موسيقي نيست و در واقع نمي‌توانيم در فرهنگسراي نياوران آن طور كه بايد و شايد اجرا داشته باشيم. از طرفي بي برنامگي‌هاي اداري در اين سالن‌ محسوس است و فكر مي‌كنم هيچ كجا مانند تالار وحدت پايبند ضوابط نيست و همه چيز با نظم انجام نمي‌پذيرد.

اين هنرمند عرصه موسيقي در ارزيابي خود از وضعيت فعلي موسيقي بانوان اظهار كرد: موسيقي بانوان در دو سال اخير ركود داشته و البته فعاليت بعضي از بانوان هم بيش از پيش شده است و از طرفي ديگر آن جشنواره‌ها براي بانوان برگزار نمي‌شود.

حاجي‌وندي خاطرنشان كرد: پيش از اين دو جشنواره براي موسيقي بانوان برگزار مي‌شد كه يكي جشنواره «گل ياس» بود. در حاليكه امروز به جاي آنكه تعداد اين جشنواره‌ها بيشتر شود، يكي يكي لغو مي‌شوند.

او معتقد است:‌ وقتي براي خانم‌ها يك انجمن موسيقي مستقل وجود ندارد و آنها با يكديگر در تعامل نيستند، پيشرفتي هم به وجود نمي‌آيد. در حال حاضر در هر منطقه‌اي فرهنگسرا وجود دارد اما چرا نمي‌توان در فرهنگسراي محله كنسرت بانوان برگزار كرد؟ به هر حال نبايد نسبت به موسيقي بانوان بي اهميت بود و طوري تلقي كرد كه گويي بودن و نبودنش تفاوتي ندارد.

سرپرست گروه موسيقي «اركيده» درباره فعاليت‌هاي فعلي اين گروه نيز توضيح داد: گروه اركيده هميشه در حال تمرين است و حتي چند قطعه‌ جديد ساخته‌ايم. حتي اگر بگويند فردا هم روي صحنه بياييد، ما آماده كنسرت هستيم. بي‌انگيزه هم نمي‌شويم، چون مي‌دانيم به زودي شرايط فراهم خواهد شد.

اركيده حاجي‌وندي اضافه كرد: هنوز درخواست كتبي جهت اخذ مجوز اجرا به آقاي ميرزماني را ننوشته‌ام، اما بعد از ماه مبارك رمضان به دفتر موسيقي مراجعه خواهم كرد تا ببينم آيا همكاري با گروه صورت مي‌گيرد يا خير؟ اگر درخواست پذيرفته شود بعد از ماه رمضان كنسرت خواهيم داشت.

Print Friendly, PDF & Email