دلار در بازار ایران قيمت ۳هزار تومان را نشانه گرفت

ارزهای خارجی از جمله دلار امروز پنج شنبه 27-9-2012 روند صعودی و بی سابقه خود را ادامه دادند وبنا به برخی گزارش ها دلار به 2700 تومان رسید.به گزارش خبرگزاری ها در ساعات اولیه امروز قیمت دلار 2700 تومان، یورو 34700 تومان و پوند بریتانیا را 43500 تومان معامله شد.گزارش های از خرید و فروش ارز در میدان فردوسی حکایت از ان دارد که هر دلار در میان معامله گران به قیمت فروش 2700 تومان رسیده است ؛ فروشندگان ارز در میدان فردوسی هر دلار را در حدو 2680 تومان خریداری می کنند.

این برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران است که ارزهای خارجی با این رقم در بازار ارز این کشور معامله می شود .

مسئولان اقتصادی ایران چندی پیش شایعه ی دلار 3000 تومانی را بی پایه و اساس خوانده و آن را نفی کرده اند اما روند کنونی صعودی قیمت ارزهای خارجی نشان می دهد که رسیدن به قیمت دلار 3000 تومان دور از انتظار نیست.

دولت محمود احمدی‌ نژاد در هفته‌های اخیر، که بازار ارز ایران به شکل بی ‌سابقه ‌ای پر تلاطم شده است ، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفته‌ است.

هم اکنون تعیین افزایش یا کاهش قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی ، در دست واسطه گران خرید و فروش بازار سیاه ارز قرار گرفته است.

این در حالی است که شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد ایران، در پارلمان این کشور گفته است که مسئولیت ارز با او نیست و این بانک مرکزی است که مسئول بازار ارز است.

گفتنی است که تحریم نفتی و مالی ایران، که از سوی آمریکا و کشورهای غربی صورت می گیرد، دسترسی تهران به منابع ارزی عملا محدود شده است.

این درحالی است که اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرده است که در صدد بررسی اعمال تحریم های جدید علیه ایران است.

العربیه      پنج شنبه 27 سپتامبر 2012 – 06 مهر 1391

Print Friendly, PDF & Email