علی مطهری: وزیر کشور و فرمانده پلیس از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی کنند

علی مطهری، از نمایندگان منتقد دولت در مجلس ایران، گفته است: “وزیر کشور و فرمانده ناجا، لازم است از خانواده ستار بهشتی، مردم و رهبر انقلاب عذرخواهی کنند.”به گزارش سایت خانه ملت، آقای مطهری گفته است که قصد دارد در جلسه سه شنبه آینده مجلس (۵ دی) از مصطفی محمد نجار، وزیر کشور دربار مرگ ستار بهشتی سوال کند.به گفته او “هنوز ابعادی از این اتفاق روشن نشده است”.

ستار بهشتی وبلاگ نویسی بود که بیش از یک ماه پیش در هنگام بازداشت در بازداشتگاه پلیس درگذشت.

مقام های قضایی تایید کرده اند که او روز نهم آبان توسط پلیس سایبری تهران دستگیر و به زندان اوین تهران منتقل شد، اما چهار روز بعد در حالی که در بازداشتگاه پلیس نگهداری می شد، درگذشت.

پس از مطرح شدن انتقادهای فراوان علیه پلیس فضای تبادل اطلاعات ایران (فتا) و پیگیری برخی از نمایندگان مجلس ایران، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس ایران تصمیم گرفت سرهنگ محمدحسن شکریان، رییس پلیس فتای تهران را از کار برکنار کند.

آقای مطهری با اشاره به درگذشت این وبلاگ نویس در نهاد زیر مجموعه وزارت کشور گفت: “تغییر رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات تهران (فتا) از سوی فرمانده پلیس انتظامی هر چند قابل تقدیر است، اما برای جبران این موضوع کافی نیست و باید اقدامات بیشتری انجام شود”.

این نماینده اصولگرا با بیان این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز نحوه مرگ ستار بهشتی را اعلام رسمی نکرده است، افزود: “محال است بهشتی به مرگ طبیعی فوت کرده باشد، مخصوصا که او جوانی با بنیه جسمی قوی بوده است.”

بی بی سی         سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱  – ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲

Print Friendly, PDF & Email