ناصر نقویان خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی: نظام در ریشه‌کنی دروغ٬ ترقی‌معکوس داشته است

ناصر نقویان یکی از سخنرانان بیت رهبری با انتقاد شدید از عملکرد جمهوری اسلامی گفته که این نظام در «ریشه‌کنی دروغ»٬ «گرفتن حق مظلوم از ظالم» و «برابری در مقابل قانون» ترقی معکوس داشته است.آقای نقویان این مطالب را روز چهارم دی طی سخنانی در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در تهران بیان کرده است.وی همچنین افزوده است: «مردم ایران٬ مردم بیداری هستند که حکومت، توان فریب دادن آن‌ها را ندارد و مردم، ضعف‌ها، اشتباهات و تقصیرات حکومت‌مردان را می‌دانند و تحلیل می‌کنند.»

مهمترین اظهارات این روحانی به این شرح است:

● {ما در} ریشه‌کنی دروغ و وعده‌های بی‌اساس مردم و حاکمان در جامعه، برابری در مقابل قانون، توانایی مظلوم در گرفتن حق خود از ظالم، و….. «ترقّی معکوس» داشته‌ایم.

● امیدوارم وارد کردن معارف و تحقیقات اسلامی در زندگی مردم، مثل وارد کردن پول نفت بر سر سفره‌های آن‌ها نباشد. پولی که وارد نشد هیچ، ظاهراً سفره هم در حال جمع شدن است.

● توسعه‌ یافتگی به آسمانخراش‌ها و پهباد‌ها {پهپاد} و این‌جور چیز‌ها مربوط نمی‌شود بلکه محور جامعه رشد یافته، انسان است؛ اینکه انسان احساس امنیت کند و روابط مدنیّت، سیستم‌های اداره‌کننده جامعه، نوع ارتباطات مردم، روابط خانوادگی و…. در آن سالم و انسانی باشد.

● {خطاب به رئیس قوه قضائیه} شما که در جایگاه عدل‌گستری هستید چطور وقت می‌کنید که تا ساعت ۱۰ ـ ۹ صبح به تدریس بپردازید؟ اگر می‌خواستید این کار را بکنید در‌‌ همان قم می‌ماندید. اینکه هر از گاهی پشت صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوید و برای خلافکار‌ها شاخ و شانه می‌کشید، نه‌ تنها زیبنده رئیس قوه قضا نیست بلکه نشانه ضعف شما در از بین بردن بسترهای جرم‌زا در جامعه است.

● یکی از دوستان بنده برای اینکه پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد مجبور شد تا به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور نشان داده و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم ایشان در جواب گفتند که‌ای بابا٬ اینجور چیز‌ها که در مملکت بسیار است.

● شما {قوه قضائیه} آن جوان بیچاره را که از بیکاری و فقر برای بقای خودش به زورگیری رو آورده را می‌گیرید و می‌چرخانید و مجازاتش می‌کنید امّا چشمتان را بر این خلاف‌های سنگین که عامل اصلی شکل‌گیری جرائم خرد در جامعه است می‌بندید.

● برای یک یهودی ازکاراُفتاده، از بیت‌المال مسلمین حقوق بازنشستگی مقرّر کردند امّا در جامعه ما یک سرهنگ بازنشسته مشغول مسافرکشی است.

● آقای احمدی‌نژاد هم اگر مرد است، دلایل عزل و نصب‌هایش را بیان کند. چرا باید استاندار فلان استان به‌خاطر شرکت در سخنرانی انتقادآمیز من، معزول شود؟

● در دامداری‌های کشورهای غربی، دوشندگان شیر گاو‌ها را عوض نمی‌کنند تا مبادا گاوی که به بوی بدن آن شیردوش عادت کرده است، شیرش کم نشود. گاو‌ها هم اصل «ثبات در مدیریت» را که یک اصل اولیه و بدیهی است می‌دانند امّا این آقایان آن را نمی‌دانند.

● چرا صدر اعظم آلمان شوهرش را از سوار شدن در هواپیمای دولتی منع می‌کند ولی این آدم که شعار ساده‌زیستی می‌داد با ۱۲۰ نفر از دوستان و بستگانش به سفر نیویورک می‌رود.

● آیا ایشان {احمدی‌نژاد} فکر می‌کند که با این مصاحبه‌های بدون خبرنگاری که با یک خبرنگار نابلد و با سؤالات از پیش مشخص‌شده انجام می‌دهد، می‌تواند مردم ما را گول بزند؟ اگر مرد است با ۱۰ نفر کار‌شناس خبره در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و…. مناظره برگزار کند. به قول معروف: «خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی.»

دیگربان      پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ – ۲۷ دسامبر ۲۰۱۲

 

Print Friendly, PDF & Email