جواد شمقدری : فقط عقب‌مانده‌های ذهنی لابی را انکار یا مسخره می‌کنند

جواد شمقدری٬ رئیس سازمان سینمایی گفته کسانی که «لابی‌گری» این سازمان برای کسب جایزه اسکار از سوی فیلم «جدایی نادر از سیمین» را انکار می‌کنند «عقب‌مانده ذهنی» هستند.به گزارش سایت «سینما‌پرس» آقای شمقدری این مطلب را روز چهارشنبه (نهم اسفند) در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بیان کرده است.

وی گفته سازمان سینمایی با فردی ملاقات کرده که وی در این دیدار به مسئولان این سازمان گفته از ۲۰۰ عضو آکادمی اسکار خواهد خواست به اصغر فرهادی جایزه بدهند.

شمقدری ادعا کرده جامعه و سینمای آمریکا از اسرائیلی‌ها و یهودی‌ها «متنفرند» و چون نمی‌خواستند به یک فیلم از اسرائیل جایزه اسکار بدهند٬ ما به آن‌ها گفتیم تنها راه آن است به فیلم ایرانی جایزه بدهید.

این مقام سینمایی مطالب مذکور را در واکنش به انتقاد‌ها از اظهارات هفته گذشته خود درباره این موضوع که فیلم «جدایی نادر از سیمین» با «لابی‌گری» این سازمان جایزه اسکار گرفته٬ بیان کرده است.

شمقدری گفته بود احمدی‌نژاد به وی دستور داده بود سینمای ایران را «بین‌المللی» کند که با گرفتن جایزه اسکار آن هم با لابی‌گری این سازمان این اتفاق رخ داد.

وی در واکنش به منتقدان این ادعا اظهار کرده است: «متأسفانه ما در کشورمان با بعضی عقب‌مانده که دست به قلم هم دارند روبرو هستیم که چون خودشان از فهم این موقعیت‌ها عاجزند دست به انکار و تمسخر می‌زنند.»

دیگربان      پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ – ۲۸ فوریه ۲۰۱۳

Print Friendly, PDF & Email