محدودیتهای بی‌سابقه برای زندانیان سیاسی برای ملاقات و مرخصی به مناسبت سال نو!

کلمه- گروه خبر:‌ سال نو برای زندانیان سیاسی اوین با محدودیت های بی سابقه شروع شده است. پس از لغو همه مرخصی ها در نوروز امسال، مسئولان امر در قوه قضاییه اولین ملاقات هفتگی زندانیان سیاسی را نیز لغو کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، گرچه طبق ماده ۱۸۲ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها، مسئولان زندان موظفند به طور هفتگی حداقل یک بار امکان ملاقات زندانی با خانواده را فراهم کنند و این قانون هیچ شرط و اجازه ای برای لغو این حق زندانی در نظر نگرفته است با این حال برای اولین بار نوروز امسال مسئولان دستگاه قضایی مانع ملاقات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان در ایام نوروز شده اند. این  درحالی است که در ایام نوروز خانواده های زندانیان بخصوص فرزندان آنها بیش از هر زمانی نیاز به ملاقات با عضو زندانی خانواده خود دارند.

زندانیان سیاسی همچنین برخلاف سایر زندانیان، حتی امکان تبریک نوروز به  خانواده از طریق تماس تلفنی را نیز ندارند.

چنانکه کلمه پیشتر نیز گزارش کرده بود، از گفته های مسئولین دادستانی تهران چنین بر می آید که اینگونه فشارهای بی سابقه به دلیل گزارش های اخیر احمد شهید و بان کی مون و عصبانیت مسئولان ارشد قضایی در این رابطه بوده است که انتقام آن را از زندانیان سیاسی و خانواده مظلوم آنها می گیرند و برای اولین بار طی سالهای اخیر، حتی یکنفر از زندانیان سیاسی در نوروز به مرخصی نمی رود واولین ملاقات نوروزی زندانیان سیاسی لغو می شود.

بسیاری از خانواده زندانیان سیاسی می گویند، مسئولان قضایی امروز  خوبست بین شرایط زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و ملاقاتهای آنها با  خانواده و نزدیکان شان، که بارها در خاطرات بزرگان حبس کشیده انقلاب و نظام ثبت و روایت شده است، مقایسه ای کنند و اگر وجدانی در کار است در مورد این رفتارها قضاوت کنند.

Print Friendly, PDF & Email