شرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی

فصل اول

سـال ۱۳۷۷، فعالیت‌هـای اقتصـادی «آسـتان قـدس رضوی» از فعالیت‌هـای فرهنگـی جـدا و اردیبهشـت مـاه سـال ۱۳۸۳ بـا ثبـت قانونـی «مؤسسـه سـازمان اقتصـادی رضـوی»، به صورت متمرکز پی گیری شـد.

این مجموعه اقتصادی در قالب بیش از ۷۰ شـرکت و مؤسسـه، در حـوزه‌هـای مختلـف کسـب و کار، از جملـه صنایـع داروسـازی، غذایـی، نسـاجی و فـرش، عمرانـی و سـاختمانی، کشـاورزی و دام‏پـروری، نفـت و گاز، فـن‌آوری اطلاعـات، مالـی اقتصـادی و سـرمایه گـذاری فعالیت می‌کند.

تأمین منابع مالی مطمئن و پایدار جهت انجام مسوؤلیت‌های اجتماعی و فرهنگی آستان قدس رضوی، اصلی‌ترین هدف راه‌اندازی چنین مجموعه اقتصادی عریض و طویلی اعلام شده است.

از «سازمان اقتصادی رضوی» به عنوان بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی در شرق ایران نام برده می‌شود که در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت‌ها و مؤسسات تابعه آن فعالیت می‌کنند.

«سیدرضا فاطمی امین»، مدیرعامل این هلدینگ اقتصادی است که در کارنامه کاری خود بیش از ۲۷ مسوولیت اجرایی یا دانشگاهی دارد.

«سیدمرتضی بختیاری»، «سیدمسعود میرکاظمی» و «فرهاد رهبر» به ترتیب رییس مجمع، رییس هیات مدیره و نایب رییس هیات مدیره این مجموعه اقتصادی هستند که نام آن ها بیش تر با سیاست گره خورده است تا اقتصاد.

این سازمان اقتصادی در واقع مجموعه‌ای است که برای اداره رقبات وقفی و بهره‌‌برداری مطلوب با حداکثر میزان بهره‌وری از اموال و دارایی‌های موقوفات آستان قدس رضوی ایجاد شده است و فعالیت می‌کند.

چه شرکت‌هایی متعلق به «سـازمان اقتصـادی رضـوی» هستند؟

موسسه‌ها و شرکت‌های وابسته به این موسسه در قالب هفت هلدینگ عمران، کشاورزی، دام‎پروی و صنایع تبدیلی، سلامت و دارو، انرژی، صنعت، خدمات مالی، فن‏آوری اطلاعات، فن‏آوری‌های نوین و یک منطقه ویژه به نام «سرخس» تعریف شده‌اند.

فایل پی دی اف شرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی

بهنام قلی‌پور

برگرفته از سایت ایران وایر

Print Friendly, PDF & Email