اعضای جدید شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدند

کنگره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) روز چهارشنبه با حضور جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، دبیران کل و چهره‌های سیاسی احزاب، خبرنگاران و دانشجویی برگزار شد. بعد از اینکه اعضای سابق جبهه مشارکت در اتحاد ملت و ندای ایرانیان و اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلاب در مجمع ایثارگران و توسعه ملی گرد هم آمده بودند، اواخر مهر حزب اعتماد ملی دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و حالا نوبت اعضای ادوار تحکیم بود که برای دور جدید فعالیت سیاسی خود، کنگره برگزار کنند.

در آخرین کنگره این تشکل، احمد زیدآبادی به عنوان دبیرکل و عبدالله مومنی به عنوان سخنگو انتخاب شده بودند. هر دوی این افراد بعد از حوادث سال ۸۸ به زندان رفته بودند و در دوره جدید فعالیت این تشکیلات نامزد حضور در شورای مرکزی نشدند.

حمایت عبدالله مومنی از ترکیب جدید

در این میان احمد زیدآبادی درباره ترکیب جدید شورای مرکزی سکوت کرده است، اما عبدالله مومنی شدیدا از ترکیب جدید حمایت کرده است و در توئیتی نوشته است: انتخابات پر رونق کنگر دیروز با تزریق خون در کالبد خسته و رنجور، پیام امید است. او در پاسخ به افرادی که از مداخله حزب اتحاد در انتخابات شورای مرکزی این حزب انتقاد کرده بودند هم این انتقاد را وارد ندانسته و گقته پختگی سیاسی ادوار اجازه مداخله را به کسی نمی‌دهد و حزب اتحاد نیز به چنین دست انداز‌هایی نیاز ندارد. علی ملیحی نیز با انتشار توئیتی از اعضای جدید شورای مرکزی حمایت کرده است.

از آن طرف برخی اصولگرایان مثل امیرحسین ثابتی نیز انتقادات تندی را به برگزاری این کنگره وارد کرده اند و به خاطر حضور افرادی که سابقه فعالیت در ستاد‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی را داشتند، خواستار توقف فعالیت‌های این تشکل شدند.

از اعضای سابق این تشکیلات، رشید اسماعیلی چندی قبل وفات کرد. علی جمالی و علی سیاسی راد عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی و  فخرالدین حیدریان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی شده اند و تعدادی نیز مثل  علی اکبر موسوی خوئینی از ایران مهاجرت کرده اند.

اسامی بیست و هفت نفر اعضای شورای مرکزی جدید ادوار تحکیم و سابقه کوتاه بعضی از چهره‌های مشهورتر را در ادامه می‌بینید. بیشتر این افراد به طیف اصلاح طلب دفتر تحکیم وحدت نزدیک هستند و در انتخابات با انتشار بیانیه‌ای رسما از روحانی حمایت کردند که اسامی آن‌ها در ستون آخر جدول آمده است. بعضی از این افراد نیز سابقه عضویت در احزابی مثل اتحاد ملت، کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی را داشتند که احتمالا در دور جدید فعالیت ادوار، از عضویت در احزاب پیشین استعفا دهند:

منبع: رویداد24

Print Friendly, PDF & Email