تا ۱۰ سال آینده هر خانواده ایرانی یک مبتلا به ‌ام اس خواهد داشت

بيماری ام اسدبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ‌ام اس ایران گفت: طبق آمار پیش بینی می‌شود که طی ۱۰ سال آینده در هر خانواده ایرانی یک نفر مبتلا به ‌ام اس خواهد بود.

دکتر امیر رضا عظیمی همچنین می گوید، شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند.

وی با بیان اینکه به طور قطع این آخرین آمار نیست و نتایج به زودی اعلام خواهد شد افزود: مهمترین مسئله ای که در ابتلا به ام اس احتمال دارد نقش داشته باشد کمبود ویتامین D است و با کارهای تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته ۸ درصد بیماران ام اس و اقوام درجه یک آنها کمبود ویتامین D داشته‌اند.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در پایان تاکید کرد: شاید یکی از راههای پیشگیری، جبران کمبود ویتامین D باشد.

قرار است نهمین کنگره بین المللی ام اس روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ماه امسال در هتل المپیک برگزار شود.
منبع: خبرآنلاین

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

بیماری مولتیپل اسکلروزیس(ام اس)، یکی از بیماری های مزمنی است که سبب ناتوانی های زیادی در افراد جوان و میانسال می شود.
بیماری ام‌اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن تخریب غلاف چربی اعصاب باعث اختلال کارکرد آنها و برور علائم گوناگون شود.

بیماران مبتلا به اسکلروز متعدد یا ام‌اس (MS) ممکن است دچار انواع گوناگونی از ناتوانی‌ها شوند، در حالیکه بیماری پایانه‌های عصبی در مغز، نخاع و حتی چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد، ‌علائم متفاوتی بروز می‌کند.
با وجود درمان های متعددی که برای این بیماری به کار گرفته می شود، ام اس هم چنان یکی از ناتوان کننده ترین بیماری هایی است که جنبه های مختلف زندگی فرد مبتلا را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
پزشکان اطمینان ندارند که علت دقیق ام‌اس چیست یا چه عواملی یک فرد را بیشتر از دیگری در معرض این بیماری قرار می‌دهد.اماعلائم ام‌اس فراوان و متفاوت است و به این بستگی دارد که کدام قسمت دستگاه عصبی مورد حمله بیماری قرار گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، حدود 2/5 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند و همین آمارها نشان می دهد بیماری ام اس رو به افزایش است.

Print Friendly, PDF & Email