کشته شدن دست‌کم ده کودک در پی حملات هوایی سوریه

نیروهای ارتش سوریه دهکده‌ای را در نزدیکی دمشق بمباران کردند. دست‌کم ده کودک به‌دنبال این حمله کشته شدند. به گفته مخالفان دولت سوریه نیروی هوایی این کشور در این حمله از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

در تصاویر ویدئویی که روز دوشنبه (۲۶ نوامبر/ ۶ آذر) از حمله نیروی هوایی ارتش سوریه به دهکده دیرالعصافیر در شرق دمشق، پایتخت این کشور منتشر شده اجساد دو دختر بچه دیده می‌شود که در حاشیه خیابان روی زمین افتاده‌اند. این فیلم ویدئویی توسط شاهدان عینی فیلم‌برداری شده است.

بنا به گزارش‌های رسیده از سوی نیروهای مخالف دولت بشار اسد تعداد زیادی کودک قربانی حمله هوایی روز یکشنبه ارتش سوریه شده‌اند. اپوزیسیون سوریه نیروهای دولتی را متهم کرده که از بمب خوشه‌ای در این حمله استفاده کرده‌اند. ارتش سوریه این ادعا را رد می‌کند.

دهکده دیرالعصافیر که در حومه شرقی دمشق واقع است، در ماه‌های گذشته نیز محل برخورد شورشیان مخالف دولت و نیروهای نظامی سوریه بوده است.

صفحه ویژه تحولات سوریه

نیروهای شورشی سوریه روز یکشنبه (۲۵ نوامبر/۵ آذر) گزارش دادند که یک پایگاه هلیکوپترهای جنگی را در منطقه “مرج‌ السلطان” در اختیار خود گرفته‌اند. این پایگاه نظامی در ۱۵ کیلومتری دمشق واقع است. در تصاویر ویدئویی منتشر شده در اینترنت از این مرکز نظامی نشان داده می‌شود که شورشیان سوری مسلح به سلاح کلاشنیکوف در پایگاه حضور دارند.

بنا به گفته رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه در درگیری میان نیروهای شورشی و سربازان ارتش این کشور در پایگاه “مرج‌السلطان” ۱۵ تن از شورشیان و ۸ سرباز دولتی کشته شده‌اند. مقر این سازمان در لندن قرار دارد.

در هفته پیش نیز شورشیان در مدت کوتاهی کنترل پایگاه نیروی هوایی “حجرالاسود” را در اختیار داشتند.

دویچه وله

Print Friendly, PDF & Email