زیباکلام : جناح راست با تمام قوا مقابل مشایی خواهد ایستاد

اگر احمدی‌نژاد بتواند رحیم مشایی را وارد عرصه رقابت انتخاباتی کند، مشروط بر اینکه آقای‌ هاشمی و اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند، به طور قطع مشایی به راحتی نامزدهای اصولگرایان را پشت سر خواهد گذاشت.به گزارش نامه، روزنامه آرمان در مطلبی به نقل از صادق زیباکلام تحلیل گر سیاسی اصلاح طلب درخصوص کاندیداتوری مشایی عنوان کرده است؛

صادق زیباکلام گفت: تنها دلیل انسجام و اتحاد بین رئیس‌جمهور و طرفدارانش با سایر اصولگرایان، مساله رویارویی آنها با آقای‌ هاشمی و اصلاح‌طلبان بود که در انتخابات ۸۴ این اتحاد به وجود آمد و تا انتخابات ۸۸ هم ادامه پیدا کرد.

وی افزود: بعد از انتخابات ۸۸ که آقای‌ هاشمی و اصلاح‌طلبان به طور کامل از قدرت کنار رفتند دیگر دلیلی برای انسجام و وحدت میان اصولگرایان وجود نداشت و از بعد از انتخابات ۸۸ که آنها خیالشان از بابت اصلاح‌طلبان به طور کامل راحت شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اصولگرایان به دو جریان که آن‌ها را به هم نزدیک کرده بود تقسیم شدند؛ یکی اصولگرایان سنتی یا‌‌ همان جناح راست و جناح دیگر که شامل آقای احمدی‌نژاد و طرفداران ایشان می‌شد. این رقابت تا امروز ادامه یافته و ما شاهد علنی‌تر شدن آن هستیم و به عقیده من امکان وحدت این دو جریان اصلی تشکیل دهنده جناح راست وجود ندارد.

وی با ذکر اینکه احمدی‌نژاد و طرفدارانش به دنبال نامزد خود و اصولگرایان سنتی هم به دنبال نامزد‌های خود هستند، تاکید کرد: اگر احمدی‌نژاد بتواند رحیم مشایی را وارد عرصه رقابت انتخاباتی کند، مشروط بر اینکه آقای‌ هاشمی و اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند، به طور قطع مشایی به راحتی نامزدهای اصولگرایان را پشت سر خواهد گذاشت.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: تنها راه اصولگرایان سنتی برای جلوگیری از شکست توسط آقای مشایی ممانعت از ورود او به انتخابات از طریق رد صلاحیت وی است چون هیچ یک از نامزدهای اصولگرایان مثل آقایان دکتر حداد عادل، ولایتی یا علی لاریجانی توان مقابله با وی را ندارند. بنابراین جناح راست با تمام قوا در مقابل آقای رحیم مشایی خواهد ایستاد تا او را ردصلاحیت کند.

نامه نیوز      پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ – ۲۸ فوریه ۲۰۱۳

Print Friendly, PDF & Email