انفجار تروریستی در بیروت را محکوم می کنیم!

روز سه شنبه ۲۸ آبان ماه (۱۹ نوامبر ۲۰۱۳) در جریان انفجاری در مقابل سفارت ایران در بیروت ۲۳ تن، از جمله رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی و ۶ تن از محافظان سفارت ایران کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند. مسئولیت این انفجار انتحاری را گروهی به نام «گردان عبدالله عزام» به عهده گرفته است و تهدید کرده است، تا زمانی که نیروهای حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی در سوریه حضور دارند، این نوع عملیات علیه آن ها را ادامه خواهد داد. خبرگزاری ها ی جمهوری اسلامی گردان «عبدالله عزام » را یک گروه سنی وابسته به القاعده اعلام کرده اند.

انفجار در بیروت، نشانه ای دیگر از امکان گسترش خشونت و کشتار در سوریه به کل منطقه و به ویژه لبنان و تشدید تخاصم بین گروهبندی های داخلی آن است. حمایت قدرت های غربی و دول عربی منطقه بویژه عربستان سعودی و قطر از مخالفان اسد، حضور پر رنگ القاعده در جنگ سوریه، دخالت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در این جنگ به نفع رژیم اسد، بحران در سوریه را پیچیده تر نموده است. ادامه حضور در سوریه می تواند دامنه خشونت ها در سوریه را به دیگر کشور های منطقه و نیز مراکز نمایندگی ایران گسترش داده و خسارات سنگینی را به کشور ما تحمیل کند. جمهوری اسلامی می تواند به جای دفاع از دیکتاتوری خاندان اسد در سوریه، با استفاده از نفوذی که روی دولت سوریه و حزب الله دارد، راه پایان دادن به این جنگ و کشتار را هموار نموده و در جهت صلح و امنیت در منطقه نقش موثری ایفا نماید.

اتحاد جمهوریخواهان ایران عملیات تروریستی در بیروت را که به کشته و زخمی شدن شهروندان ایرانی و لبنانی انجامیده است، شدیدا محکوم می کند و به بازماندگان قربانیان این انفجار ابراز همدردی می کند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران

۳۰ آبان ۱۳۹۲ – ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳

Print Friendly, PDF & Email