بیانیه جمهوریخواهان ایران: در حمایت از تحصن وکیل مدافع آزاده خانم نسرین ستوده و در ستایش از دفاع شجاعانه ایشان از حق دگراندیشان

 خانم نسرین ستوده وکیل مدافع شجاع کشورمان، «برای اعلام اعتراض به سوء مدیریت کانون و قضات غیر مستقل، محرومیت از کار و نادیده گرفتن حق دگراندیشان در انتخاب وکیل و تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه مورخ ۲۹/۷/۱۳۹۳ در جلوی کانون وکلاء دادگستری مرکز تحصن» نموده است.

خانم ستوده روز ۲۶ مهر ۱۳۹۳ در دادگاه انتظامی کانون وکلای مرکز بر اساس شکایت دادسرای انقلاب اسلامی مستقر در زندان اوین به سه سال تعلیق از وکالت محکوم شده است. در حالی که شعبه اول دادگاه انتظامی وکلا، در شهریور ۱۳۹۳ شکایت مشابه دادستانی اوین را رد کرده و حق وکالت خانم ستوده را به رسمیت شناخته بود.

خانم نسرین ستوده به عنوان وکیل مدافع  زندانیان دگر اندیش، مدافعان حقوق بشر، فعالان زنان و کودکان، نوجوانان محکوم به اعدام، بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در شهریور ماه ۱۳۸۹، بعد از احضار به دادسرای اوین، بازداشت و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و عضویت در «کانون مدافعان حقوق بشر » در دی ماه همان سال به ۱۱ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت و خروج از کشور محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر در شهریور ماه ۱۳۹۰به شش سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت. خانم ستوده بدون هیچ توضیحی در ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

نسرین ستوده در زندان نیز در مقابل حق کشی ایستاد و همان راهی را که در بیرون و در صحن بیدادگاه های جمهوری اسلامی در دفاع از حق موکلانش می پیمود، ادامه داد و برای دفاع از حق دختر ۱۲ ساله اش برای خروج از کشور، به اعتصاب غذا دست زد

 صدای اعتراض نسرین ستوده، صدای اعتراض جامعه مدنی ایران در دفاع از حقوق شهروندی است. صدای همه کسانی است که در این سی و پنج سال، با خون دل شاهد حق کشی، تبعیض و بی عدالتی بوده اند و صدایشان در گلو خفه شده است.

 جمهوریخواهان ایران ایستادگی خانم نسرین ستوده را در دفاع از حقوق پایمال شده دگراندیشان، محرومان و حذف شدگان جامعه ارج می گذارند و در این راه با حمایت از تلاش های ایشان و در کنار ایشان و همراهان شان ایستاده اند. ما دفاع از حق دگر اندیش و عقب نشاندن حکومت در این عرصه را  کلید هر گونه تحولی به سوی دمکراسی و استقرار جامعه مبتنی بر حقوق شهروندی می دانیم و همه نیروهای آزادیخواه و فعالان سیاسی، فرهنگی و حقوق بشری را به تلاش مشترک و پشتیبانی از اقدام اعتراضی خانم نسرین ستوده فرامی خوانیم.

هیات سیاسی اجرائی:

اتحاد جمهوریخواهان ایران

اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران

سازمان جمهوریخواهان ایران

 ۳۰ مهر ۱۳۹۳ – ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴

Print Friendly, PDF & Email