مولاوردی را به جامعه زنان بازگردانید

چهره‌هایی چون فاطمه احمدی‌پور، رخشان بنی‌اعتماد، منیژه حکمت، سحردولتشاهی، لیلی رشیدی، مهتاب کرامتی، فیروزه صابر، فاطمه گوارایی، بدرالسادات مفیدی، فرح اصولی، زهره آقاجری، لیلا ارشد، ژیلا بنی‌یعقوب، آذر منصوری، مرضیه آذر افزا، مهناز افضلی، هایده صفی‌یاری، جملیه کدیور، آریا آرام‌نژاد، حسین زمان، یاشار سلطانی، کاوه فولادی نسب، فریدون عموزاده خلیلی در کنار ۲۸۰۰ نفر از چهره‌های فرهنگی و سیاسی و فعال حوزه زنان  نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، درخواست به ابقای شهین‌دخت مولاوردی، معاونت امور زنان و خانواده در سمت خود را داشته‌اند.

به گزارش امتداد در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری ایران

با عرض سلام!

ما زنان و مردان ایران، بر آنیم که در ۴ سال پیشِ‌رویِ دولت دوم تدبیر و امید، همگام با گفتمان اصلاحات و اعتدال قدم‌های خود را برای تحقق وعده‌ها همگام کنیم و در همین راستا و به باور آنکه مطالبات در دولت تدبیر و امید دیده و شنیده می‌شوند، شهر به شهر و کوی به کوی با مردم سخن گفتیم و آن‌ها را همراه با گفتمانی کردیم که امتداد آن را لازمه پیروزی و حرکتی بزرگ در حل مسائل می‌دانسته‌ایم. امروز نیز بر همان عهد در کنار دولت شما ایستاده‌ایم. ما فعالان اصلاح‌طلب و خواهان عدالت جنسیتی كه پیگیر شکوفایی و بهبود توانمندی‌ها در جهت تحقق توسعه سیاسی مورد تاكید دولت جنابعالی هستیم، در بستر گفتمان اصلاح و اعتدال شهربه‌شهر و روستا به روستای سرزمین‌مان را برای شنیدن مصایب و مطالبات و درك محدودیت‌ها و موانع موجود بر راه توسعه‌یافتگی و توانمندی زنان را پیمودیم و نتایج پیمایش‌ها را در اختیار جنابعالی گذاردیم و امروز نیز بر همان عهد پیشین در كنار شما ایستاده‌ایم.

جناب رئیس‌جمهور!

بدون شک تا پیش از تحقق گفتمان اعتدالی دولت تدبیر و امید، معاونت امور زنان جایگاه شایسته‌ای نداشت. اغلب مردم از وجود چنین نهادی بی‌اطلاع بودند؛ اما انتخاب به‌جا و شایسته خواهرمان شهین‌دخت مولاوردی به عنوان معاون جنابعالی در امور زنان و خانواده، قاطبه آنان را با گفتمان تدبیر و امید همراه کرد. زنانی که از حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بی‌خبر بودند، حالا زنی که با شجاعت و جسارت خواسته‌های به‌حق‌شان را پیگیری می‌کرد، می‌شناختند. در خیابان ویلای تهران، هر روز زنانی حضور داشتند که به امید رسیدن صدای‌شان به گوش شما، بدون هیچ تشریفاتی و بدون ماندن در صف‌های عریض و طویل با معاون رئیس‌جمهور دیدار می‌کردند.

جدیت و تلاش‌های شبانه‌روزی در راستای ایفای حقوق زنان، امیدبخشی به سازمان‌‌های مردم‌نهاد و فعال‌کردن آنها، تمرکز بر اصلاح قوانین به نفع زنان و خانواده، تشویق و ترقیب زنان شایسته در انجام فعالیت‌های مدنی، پاسخگویی به رسانه‌ها، صبر و پایداری این معاونت در برابر تندی‌ها و بی‌‌اخلاقی‌های رسانه‌ای و فعالیت‌های بسیاری از این دست، ستودنی، بدیع و شجاعانه بوده است. شهین‌دخت مولاوردی با رعایت پروتکل‌های مدیریتی از یک سو و همچنین پرهیز از پروسه‌ها و چرخه‌های معیوب اداری رودرروی مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و با آن‌ها سخن گفت. برای بهبود وضعیت شاخص‌های عدالت جنسیتی جنگید و دغدغه‌های معاونت امور زنان و خانواده در دوران تدبیر و امید صورتی واقعی از مطالبات را به خود گرفت و همین امر گروههای مختلف را با این معاونت همراه کرد. حالا چهار سال است که آواربرداری‌ها انجام شده است و ریل‌گذاری‌ها به پایان رسیده است و چشم امیدمان به حرکت قطار است.

جناب رئیس‌جمهور!

بر اساس روحیه مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند و بنا به تخصص‌مندی و حقوق‌دانی و بنا بر تجربه كار اجرایی دلسوزانه و مشی تعامل و مداراگر خانم مولاوردی در حوزه اجراییات و مدیریت وظایف محوله و براساس موفقیت‌های حاصله در همكاری دولت و ملت در حوزه شناسایی و حل مسایل و مشكلات زنان و رفع تبعیض‌های تاریخی از آنان، از جنابعالی می‌خواهیم كه ایشان را در پست معاونت رییس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده ابقا فرمایید.

اقای رییس جمهور! كارنامه درخشان و پر ثمر خانم مولاوردی طی ۴ سال گذشته بیانگر انتخاب شایسته و هوشمندانه جنابعالی برای برگزیدن همراه و همگام دلسوز و دردآشنای زنان، سركار خانم مولاوردی در مقام معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری در دولت یازدهم بود، انتخاب درستی كه سبب تحكیم اعتماد بین جمعیت زنان و دولت تدبیر و امید شد و تسهیل‌كننده شناخت و رفع موانع موجود در حد مقدور گردید. جدا از مطالبه ملی زنان کشورمان مبنی بر انتخاب وزرای زن در کابینه جدید، حضور و ابقای خواهر ارجمندمان شهین‌دخت مولاوردی در سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود. از شما انتظار داریم صدای‌مان را بشنوید، این روزها روزهای آزمون و خطا نیست، کارزار را به دست کسانی بسپارید که به گفته جنابعالی برای خدمت پاشنه‌ها را ور کشیده بودند، مولاوردی آزمون خود را در این سنگر پس داده است.

Print Friendly, PDF & Email