خجسته باداول ماه مه، روز جهانی کارگر!

اتحاد جمهوریخواهان ایران فرارسیدن اول ماه مه روز جهانی کارگر را به کارگران کشورمان تبریک می گوید؛ بر مبارزات تاریخی جنبش کارگری برای ایجاد جهانی بهتر و انسانی تر ارج می گذارد و از مبارزات کارگران کشورمان برای برخورداری از زندگی بهتر پشتیبانی می کند.

کارگران کشور ما در شرائط دشواری به استقبال اول ماه مه می روند. امسال نیز حداقل دستمزد تعیین شده به مراتب پایین تر از خط فقر اعلام شده توسط نهادهای خود حکومت جمهوری اسلامی است. علاوه بر این بخش بزرگی از کارگران کشور ما هم چنان با تعویق در پرداخت دستمزهایشان مواجه اند و این امر به یک رویه جاری تبدیل شده است. روزی نیست که در گوشه ای از کشور کارگران به خاطر عدم پرداخت دستمزدشان و یا اجحاف دیگری از سوی کارفرمایان و سرمایه داران آزمند، دست به اعتراض نزنند. پاسخ حکومت به این اعتراضات همواره سرکوب بوده است. دولت جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی آن وظیفه ای جز سرکوب کارگران نمی شناسد. فعالیت های صنفی کارگران بسادگی مُهر امنیتی می خورند، تجمع کارگران تحت عنوان «تبانی برای برهم زدن امنیت ملی» به جرم تبدیل می شود. فعالان جنبش کارگری به خاطر دفاع از حقوق کارگران، همواره در معرض تهدید، بازداشت، شکنجه و زندان قرار دارند.

اما خیزش مردم در دی ماه گذشته نشان داد که جامعه ما نسبت به فقر و محرومیتی که بر کارگران و اقشار زحمتکش جامعه تحمیل می شود، بی تفاوت نیستند. این خیزش واکنشی در برابر سیاست های حکومت جمهوری اسلامی بود که عامل اصلی این تحمیل است. این خیزش اگر چه سرکوب شد، اما پایان نیافته است. بی توجهی به خواست های کارگران، تحمیل فقر و بی حقوقی به آنان این بار خیزش های بزرگ تری را دامن خواهد زد.

ما همصدا با کارگران و مزد و حقوق بگیران کشورمان، خواهان آزادی اعتصاب، راهپیمایی، اعتراض، گردهمایی، عقیده و بیان، حق ایجاد سندیکاها و تشکل های مستقل برای کارگران، لغو کلیه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان و تضمین کامل و بی قید و شرط برابری حقوق زنان و مردان در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی، ممنوعیت کار کودکان و نوجوانان، رفع تبعیض علیه کارگران افغان، تامین امنیت شغلی برای همه کارگران، لغو قراردادهای موقت و سفید امضای کار، قرار گرفتن کلیه کارگران شاغل از کارگاه های کوچک گرفته تا کارگران مناطق آزاد تحت پوشش کامل قانون کار، و اعلام روز اول ماه مه به عنوان تعطیلی رسمی هستیم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار به رسمیت شناختن کنوانسیون های سازمان بین المللی کار و منشور حقوق سندیکائی از طرف جمهوری اسلامی است. ما خواهان آزادی بی قید و شرط فعالان کارگری از زندان و تامین ازادی فعالیت های سندیکائی کارگران هستیم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ – ۳۰ آوریل ۲۰۱۸

Print Friendly, PDF & Email