شماره سی و ششم نشریه میهن با موضوع نقشه راه جمهوری اسلامی برای «بقا» منتشر شد

سرسخن سی و ششم

fullsizerender-teleg میهن سرسخن mihan sarsokhan

سخن از نارضایتی و احتمال اعتراضات و شورشهای اجتماعی دیگر نه تنها از سوی نیروهای مخالف حکومت و یا از سوی کارشناسان و اقتصاددانان و جامعه شناسان مستقل بلکه امروزه از زبان برخی دست اندرکاران درون قدرت نیز به گوش می‌رسد.

بحران شدید اقتصادی که زندگی روزمره بخش عمده‌ای از جامعه را به خطر انداخته است، کسری بودجه دولت که برای جبران آن دست به هر کاری می زند، بحران‌های منطقه‌ای که هر از چندی علاوه بر انزوای شدید سیاسی حکومت، خطر چالش‌های جدی و حتی جنگ را بیخ گوش آحاد جامعه می آورد و بسیاری موارد دیگر، صورت مسئله «علت بقای حکومت» را در اذهان بسیاری از مردمان و حتی ناظران بیطرف می آورد. این را زیاد شنیده‌ایم که هر «یک» از بحرانهای متعددی که مردم و کشور ما دچارش شده‌اند به تنهایی در کشورهای دیگر موجب تغییرات جدی حتی در سطح کلان حکومت شده است پس چگونه است که در ایران با وجود مجموعه متعددی از بحرانها، حکومت هنوز فرونریخته است؟

آیا این بحرانها در آن حدی که  مخالفان و ناظران می گویند جدی نیست و آنها در حال سیاه نمایی‌اند؟ آیا حکومت ایران توانایی مدیریت بحرانها و از سرگذراندن آنها را داشته و دارد؟ آیا کاسه صبر مردمان هنوز پر نشده است؟ آیا موانعی در راه کنشگری مردمان وجود دارد؟ آیا حکومت توانسته و باز می‌تواند منتقدان و مخالفان و معترضان را کنترل و مهار و بدین طریق بقایش را تضمین کند؟ با شدت بحران‌های اقتصادی که حتی مسئولان خود حکومت نیز بارها بدان اشاره کرده‌اند میزان تاب‌آوری حکومت برای اداره جامعه چقدر است؟

این مسائل و پرسشهای  مهم و راهبردی، شورای دبیران میهن را به این نتیجه رساند که موضوع شماره ۳۶ به:

نقشه راه جمهوری اسلامی برای «بقا»

اختصاص یابد تا در این پرونده این موضوع بررسی شود که  جمهوری اسلامی برای بقای خویش چه نقشه راهی در حوزه‌های مختلف دارد؟ آیا این نقشه‌ها نتیجه بخش خواهد بود؟ نقش دیگر عوامل متعدد از جمله و مهم تر از همه نقش مردم و جامعه مدنی و سیاسی در این میان چیست؟ و عوامل و شرایط خارجی چه تاثیراتی در پیروزی یا شکست این نقشه خواهند داشت؟

شورای دبیران نشریه میهن

جواد اکبرین، رضا علیجانی، علی کشتگر و محسن یلفانی

مطالب این شماره

·  1-سرسخن سی و ششم

·  2-تبدیل فعالین سیاسی به تحلیل گران سیاسی، آغاز یک فاجعه

·  3-حامی پروری و امتناع اصلاحات حربه اصلی بقا

·  4-چین و خاورمیانه

·  5-نقشه راهی که بسترش ناهموار و تاریک است

·  6-انحطاط اقتصادی، فقر و آینده نظام سیاسی ایران

·  7-جمهوری اسلامی در سراشیب اضمحلال

·  8-تله عمق استراتژیک یا همان ویتنام نظام

·  9-چه متغیرهایی تاب آوری حکومت در مقابل بحرانها را رقم می‌زند؟

·  10-هشدار نسبت به «نقشه راه حکومت برای بقا» که اصلاح‌طلبان و سرنگونی‌طلبان را غافلگیر می‌کند

·  11-کژکارکردی نظام سیاست گذاری و ناتوانی انتخاب استراتژی موثر

·  12-نقشه راه نظام برای تشریف ‌فرمائی امام زمان!

·  13-استراتژی و تاکتیک‌های بقاء جمهوری اسلامی

·  14-فردائی که نیامد

·  آستانه 36 (تازه‌های ادبیات فارسی)

Print Friendly, PDF & Email

One comment

  • احسان

    با سلام و دورود خدمت شما من واقعا متاسفم برای دو امام جمعه نخود مغز در ایران که گفته اند فضا باید برای زنان بی حجاب نا امن شود اما این امام جمعه های احمق و کودن باید بدانند که از این به بعد فضا برای زنان و دختران بسیجی و سپاهی که چادر مشکی به سر می کنند نا امن خواهد شد این زنان و دختران یا بسیجی هستند و یا زنانی هستند که شوهرشان یا در سپاه پاسداران کار می کنند یا در نیروی انتظامی یا زنان و دختران اخوندها هستند و جوانان ایران انتقام اسید پاشی روی زنان و دختران زیبا در سال 97 که توسط همین نیروهای سرکوبگر و وحشی رژیم جمهوری شیطانی صورت گرفت را خواهند گرفت و اسید را روی صورت زنان و دختران سپاهی و بسیجی و نیروی انتظامی خواهند ریخت پسران ایران از دختران ایران حمایت و پشتیبانی خواهند کرد و معتقد به شعار نه به حجاب اجباری هستند در حالیکه در بسیاری از کشورهای اروپایی زنان و دختران و مردان ازادانه و با شورت و بدون حجاب به خیابانها می روند اخوندها به پسران می گویند که باید پیراهن استین بلند بپوشید و ریش بگذارید و به دختران می گویند که باید حتما با چادر و مقنعه یا روسری به خیابانها بیایید در واقع پسران هم باید طبق قانون مزخرف جمهوری اسلامی حجاب اجباری را رعایت کنند همین عامل حجاب اجباری برای زنان باعث شده که دربسیاری از پسران حس طمع و شهوت و غریزه جنسی بیشتر شود وحریص تر شوند و اقدام به تجاوز به دختران کنند و این عامل باعث شده که بسیاری از پسران در ایران ازدواج نکنند چون هر پسری دوست دارد که اندامهای جنسی دختر را قبل از ازدواج بررسی کند مثلا یک دختر که در خیابان در حال پیاده روی است پسر دوست دارد سایز سینه و باسن او را ببیند یا بفمهد که دختر دارای موی بلند است یا کوتاه یا چاق است یا لاغر و چادر و حجاب مانعی بزرگ برای پسران ایران شده که نتوانند اندام های دختر مورد علاقه خود را ارزیابی وبررسی کنند اقتصاد ایران دچار فروپاشی شده است و قیمت سکه و دلار بسیار بالا رفته و اخوندهای احمق بی شرف به حجاب زنان و دختران گیر داده اند و انرا اولویت اول کار خود قرار داده اند اگر یک دختر با دامن یا شورت در خیابانهای ایران راه برود هیچ ربطی به اخوندها و بسیجی ها ندارد انها این نوع حجاب را دوست دارند و انتخاب کرده اند اما به زودی این رژیم فاسد سرنگون خواهد شد و پسران و دختران ایرانی همانند کشورهای اروپایی ازادانه و بدون محدودیت و هر طوری که دوست داشته باشند به خیابانها خواهند امد خامنه ای باید بداند که جمهوری اسلامی سرنگون می شود و اقداماتی همچون زور و کتک زدن و ایجاد محدودیت برای دختران و پسران ایرانی در جامعه فقط باعث افزایش کینه مردم و همین جوانان نسبت به این حکومت خواهد شد و به زودی اخوندهای داعشی و نیروهای داعشی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی توسط مردم وجوانان ایران کشته و تکه تکه خواهند شد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *