وزیر آموزش و پرورش خبر داد: کتاب‌های درسی براساس منویات رهبر تالیف خواهد شد

دیگربان  ۱۳۹۱/۰۴/۲۸

حمیدرضا بابایی٬ وزیر آموزش و پرورش از تالیف و تولید محتوای کتاب‌های درسی براساس «سیره» امامان شیعه٬ «منویات» علی خامنه‌ای و آموزه‌های قرآنی خبر داد.به گزارش ایرنا٬ آقای حاجی‌بابایی این مطلب را روز سه‌شنبه (۲۷ تیر) در بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در تهران برگزار شد٬ بیان کرده است.

وی از تدوین و تالیف کتاب‌های درسی براساس «سیره ائمه»٬ «منویات رهبری» و «آموزه‌های قرآنی» به عنوان «انقلابی بزرگ» یاد کرده است.

دخالت دیدگاه‌های علی خامنه‌ای در تدوین کتاب‌های درسی٬ تازه‌ترین اقدام در ارائه تعریفی اغراق‌ آمیز از وی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی است.

انتقاد‌ها و اعتراض‌ها از خامنه‌ای از سه سال پیش به خاطر تائید نتیجه انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری و تقدیر وی از نیرو‌هایی که اعتراض‌های مردمی را سرکوب کردند٬ به شدت افزایش یافته است.

روحانیون و نظامیان نزدیک به وی٬ در این مدت تلاش‌های گسترده‌ای برای ترمیم چهره مخدوش و موقعیت از دست رفته رهبر جمهوری اسلامی در میان مردم کرده‌اند که این تلاش‌ها تاکنون اثر بخش نبوده است.

در این سه سال تعاریف و تمجید‌هایی از علی خامنه‌ای شده که با مخالفت و انتقاد گروهی از نیرو‌های حزب‌الله و محافظه‌کار نیز مواجه شده است.

خامنه‌ای تابستان سال ۱۳۸۸ با انتقاد از محتوای کتاب‌های درسی در رشته علوم انسانی از مقام‌های مسئول خواسته بود در محتوای این کتاب‌ها تجدید‌نظر کرده و جذب دانشجو در این رشته را محدود‌تر کنند.

به نظرر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا تلاش‌ها برای تغییر محتوای کتاب‌های درسی را آغاز کرده است.

Print Friendly, PDF & Email