پیام پرزیدنت اوباما به مناسبت ماه رمضان

صدای آمریکا   ۱۳۹۱/۰۴/۳۱

کاخ سفید، روز جمعه،  متن پیام پرزیدنت اوباما به مناسبت ماه رمضان را به این  شرح منتشر ساخت:
به نمایندگی از سوی مردم آمریکا، میشل و من، صمیمانه ترین آرزوها را برای آمریکائیان مسلمان و مسلمانان دیگر نقاط  جهان در آغاز ماه رمضان ابراز می داریم. رمضان برای مسلمانان زمان امساک، نیایش وتامل ، و زمان شادی و جشن است. زمان گرامی داشتن خانواده ،دوستان و همسایگان، و کمک به نیازمندان است.

امسال رمضان برای مردمی که در خاورمیانه و شمال آفریقا شجاعانه شاهد رسیدن  به دمکراسی و حق تعیین سرنوشت خود هستند، و نیز برای آنهائی که هنوز  برای رسیدن به این حقوق کلی خود تقلا می کنند از معنا و مفهوم ويژه  ای برخوردار است.

ایالات متحده آمریکا کماکان در کنار آنهائی می ایستد که خواستار تعیین سرنوشت خود هستند، می خواهند آزاد و عاری از ترس و خشونت زندگی کنند و آزادانه اعتقاد و ایمان خود را بکار گیرند.

در آمریکا ماه رمضان برای ما یادآور آن است که اسلام بخشی از بافت جامعه ماست و آمریکائیان مسلمان در زمینه های مختلف، از خدمات عممومی گرفته تا کسب و کار، و از مراقبت های درمانی تا علوم و هنر، به تقویت کشور و غنی ساختن زندگی کمک می کنند.

رمضان ضمن آنکه برای یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در جهان دارای معنائی عمیق است، برای تمامی مومنین  یادآور انسانیت مشترک و پای بندی به عدالت، مساوات و شفقت در تمامی ادیان است. بر مبنای چنین روحیه ای من برای مسلمانان در آمریکا و جهان ماهی مبارک و با سعادت آرزو می کنم و مشتاقانه مجددا  در انتظاربرگزاری مراسم افطار در کاخ سفید هستم.

رمضان مبارک .

Print Friendly, PDF & Email