بیانیه سه سازمان: حمله به کمپ های احزاب کردی ايرانی را محکوم می کنيم!

اعلاميه ۳ حزب و سازمان جمهوری خواه دموکرات سکولار
حمله به کمپ های احزاب کردی ايرانی و تجاوز به مرزهای کشور همسايه را محکوم می کنيم!

سپاه پاسداران بار ديگر با موشک و پهپاد به کمپ‌های احزاب کردی ايرانی واقع در اقلیم‌ کردستان عراق حمله کرد. به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در اثر این حملات، دو پیشمرگه به نام ریبوار عبدی ۴۵ ساله اهل سقز و آسو توانا اهل بوکان جانشان را از دست داده و دست‌کم ۱۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. یک شهروند اقلیم‌ کردستان عراق در اثر این حملات، ایست قلبی کرده و جان باخته است. در حمله سپاه پاسداران در اواسط مهرماه به کمپ های احزاب کردی، دستکم ۹ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند و مقرهای برخی از اين جريان ها ويران شد.

جمهوری اسلامی ایران عاجز از سرکوب جنبش انقلابی و نگران از توده ای شدن جنبش در کردستان و بلوچستان، به سرکوب شديد مردم در اين دو منطقه و حمله به مقرهای احزاب کردی متوسل شده است. در کشتار مردم زاهدان بيش از ۹۰ تن و در خاش ۱۶ نفر کشته شدند. جنبش انقلابی همبستگی ملی بين مردم مناطق اتنيکی و سراسر کشور را اعتلا بخشيده که در شعاری های “کردستان چشم و چراغ ايران”، “آذربايجان بيدار است و پشت کردستان است” و “از زاهدان تا تهران، جانم فدای ايران” متبلور است. 

جمهوری اسلامی با حملات و کشتارها می خواهد خشونت در سطح کشور و به ويژه در کردستان و بلوچستان را بر جنبش تحميل کنند. اما حکومت ناکام مانده و احزاب کردی با خویشتن داری به اين دام نيافتاده و از مبارزه خشونت پرهيز و مدنی حمايت کرده اند.

ما ۳ حزب و سازمان جمهوری خواه دموکرات ضمن خرسندی از همبستگی ملی بين مردم مناطق اتنيکی و سراسر کشور، حمله به مواضع احزاب اپوزيسيون کرد ايرانی و کشتار هم ميهنان کرد و بلوچ و تجاوز به مرزهای کشور همسايه عراق را مخکوم و با خانواده های جانباختگان اعلام همدردی می کنيم. حکومت با اين حملات سبعانه قادر نخواهد شد که به اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف ايزان از جمله در کردستان و بلوچستان پايان دهد.

“زن، زندگی، آزادی”

هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی:

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران 
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

۲۴ آبان ۱۴۰۱ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۲)

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *