تبریک به ورزشکاران قهرمان میهنمان

به مناسبت مشارکت و موفقیت های بزرگشان در المپیک لندن

حضور پرشمار ورزشکاران در المپیک لندن، به نمایندگی از ملت ایران در این همایش بزرگ ورزشی ، و دوستی و رقابت آنان با دیگر ورزشکاران، مایه افتخار همۀ ايرانيان در سراسر جهان است؛ اعضاء تيم المپيک امسال، سفیرانی شايسته و افتخارآفرين برای مردم ما در این رخداد مهم ورزشی و در میان همگنان خود بودند.

قهرمانان ورزش کشورمان امسال، هم چنین با کسب ۱۲ مدال، نام ایران را در این مسابقات پرآوازه تر ساختند و بهترین نتايج ۵۶ سال اخیر را در المپیک رقم زدند. حمید سوریان، امید نوروزی، بهداد سلیمی و قاسم رضائی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیر سلال، احسان حدادی، صادق گودرزی، و محمد معتمد، کمیل قاسمی، کیانوش رستمی و احسان لشگری بر سکوهای افتخار ايستادند، و بارها پرچم ايران را در مقابل ديدگان جهانيان به اهتزاز در آوردند.

واقعیت این است که اگر جمهوری اسلامی مانع مشارکت آزادانۀ زنان در مديريت و رقابت های ورزشی نمی شد، و قواعد و قوانین دست و پا گیر، از جمله پوشش اجباری برای آنان وجود نداشت، دستاوردهای ورزشکاران ما بيشتر و جايگاه ايران در اين رقابت ها  بالاتر می بود. چه بسا همین موانع و مشکلات باعث شدند تا ورزشکاران زن حاضر در تیم المپیک امکان عرضۀ کارآمد و کامل توانايی ها، و برداشت حاصل زحمات و تلاش های شبانه روزی خود را نيابند. نگاه تبعیض آمیز نسبت به زنان در جمهوری اسلامی، سد راه شکوفايی توانايی ها و استعداد های انکارناپذير آنان و جلوۀ دیگری از اجحاف آشکار علیه نیمی از جامعه ما است.

در عين حال، دستاوردهای جوانان ايرانی در المپيک، در رشته های انفرادی که بیش از همه مديون توان و پشتکار فردی ورزشکاران و مربیان آنان است، نشان از توان بالقوۀ جوانان ایران دارد که می توانست در شرایط مساعد در زمینۀ ورزش های دسته جمعی نیز شکوفا شود. در دنيای امروز پيشرفت و پيروزی در رشته های گروهی ورزش، با روش های “گلخانه ای”، و بدون برنامه ريزی اساسی و هدايت مديرانی کارشناس و حرفه ای امکان پذير نيست. دولت جمهوری اسلامی با به کار گماردن مدیران غير ورزشی، عرصۀ ورزش را به جولانگاه رقابت گروهبندی های حکومتی با نيت سوء استفاده های مالی و سياسی تبديل کرده، عرصه را برای بسياری از مديران و مربیان کارآزموده تنگ نموده و سازمان ها ونهادهای ورزشی کشور را ناکارآمد ساخته است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران با خرسندی از حضور ارزشمند تیم ورزشی کشورمان در المپیک لندن و افتخاری که نصیب ورزشکاران میهنمان شده است، این موفقیت بزرگ را به آنان، خانواده های آنان، و ملت عزیز ایران تبریک می گوید. ما اطمینان داریم که کشورما با توجه به نیروی انسانی و منابع اقتصادی فراوان خود، می تواند با برنامه ریزی و سرمایه گذاری درست در عرصه ورزش، با محدود نمودن دخالت دولت در امور مربوط به ورزش و ورزشکاران، سپردن رشته امور به دست کارشناسان و علاقمندان واقعی ورزش، لغو قوانین و قواعد دست و پاگیر در مورد زنان و جوانان ورزشکار، و تشویق و تحکیم نهادها و سازمان های ورزشی کشور، گام های جدی در جهت سلامت جامعه و حضور پرتوان جوانان ورزشکار و جامعۀ ورزشی کشور در عرصه بين المللی بردارد.

هیات سیاسی اجرائی

اتحاد جمهوریخواهان ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۱

۱۴ اوت ۲۰۱۲

Print Friendly, PDF & Email