استیون هاوکینگ، راوی ‘سفر اکتشافی’ در مراسم افتتاحیه پارالمپیک لندن

استیون هاوکینگ، فیزیکدان سرشناس بریتانیایی قرار است در مراسم افتتاحیه پارالمپیک حضور یابد و در نمایش ویژه ای تحت عنوان “سفر اکتشافی” روایت کند.این برنامه که قرار است ساعت ۲۰:۳۰ به وقت گرینویچ آغاز شود، قابلیت ورزشکاران معلول را به نمایش می گذارد.استیون دالدری، کارگردان مشهور که یک بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است در طراحی این نمایش دست دارد.برگزار کنندگان المپیک می گویند مضمون اصلی مراسم، نشان دادن توانمندی ها و به چالش کشیدن درک ما از قابلیت های انسان است.

همچنین قرار است در این مراسم از بازگشت دوباره بازی ها به محل تولد آن در دهکده استوک مندویل در باکینگهام شایر، استقبال شود.

رقابت‌های ورزشی افراد معلول پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸ و با حضور معلولانی که این جنگ بر جای گذاشته بود، آغاز شد.

این برنامه بر اساس یکی از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر تنظیم شده است و پروفسور هاوکینگ در نقش راهنمای میراندا در آن روایت می کند. سر ایان مک کلن، بازیگر مشهور بریتانیایی نیز در نقش پروسپرو حضور خواهد یافت.

بردلی همینگز یکی از کارگردانان این برنامه گفته است که در اواخر ۲۰۱۱ به پروفسور هاوکینگ پیشنهاد همکاری داده بودند و از آن به بعد از نزدیک با او مشغول به کار شدند.

پروفسور هاوکینگ فیزیکدان، کیهان شناس و در گذشته دارنده کرسی ریاضیات لوکاس در دانشگاه کمبریج بوده است.

اما شهرت او مدیون انتشار نظریاتش در کتاب های “نظریه انفجار بزرگ” (Big Bang Theory) و “تاریخچه زمان” ( A Brief History of Time) است.

از سال ۱۹۶۳ تشخیص داده شد که به بیماری موتور نیورون های حرکتی مبتلاست و پزشکان پیش بینی کردند که بیش از ۲ تا ۳ سال زنده نخواهد ماند.

اما پروفسور هاوکینگز اکنون ۷۰ سالش است و در عرصه علمی، دارای کارنامه درخشانی است. او فقط از طریق ابزارهای الکترونیکی قادر به تکلم و ارتباط است.

بی بی سی    چهارشنبه 29 اوت 2012 – 08 شهریور 1391

 

Print Friendly, PDF & Email