احمدی‌نژاد در هتل گران و همراهان به دنبال تحفیف در فروشگاه‌ها

در حالی‌ که رئیس جمهوری ایران در یک هتل مجلل در منطقه منهتن نیویورک اقامت داشته است، اعضای کاروان پرشمار همراه او در این چند روز مشغول خرید اجناس ارزان‌قیمت از مغازه‌های حراجی نیویورک بوده‌اند.به گزارش روزنامه «دیلی نیوز» نیویورک، اعضای کاروان اعزامی به نیویورک در چند روز اخیر وقت زیادی صرف خرید کفش، دارو، و لوازم بهداشتی ارزان‌قیمت از مغازه‌های نیویورک کرده‌اند.گفته می‌شود آقای احمدی‌نژاد یک کاروان ۱۲۰ نفری برای سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی‌ سازمان ملل برده که این مساله مورد انتقاد مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس ۴ مهر ماه در این زمینه گفت: متاسفانه رئیس جمهور برای وزن مجلس و کارایی دیپلماسی پارلمانی ارزشی قائل نیست بنابراین شاهد این هستیم که به جای حضور برخی نمایندگان مجلس در این سفر، عده‌ای رئیس جمهور را همراهی می‌کنند که ضرورتی برای حضور آن‌ها احساس نمی‌شود و به نظر می‌رسد که این عده تنها برای گذراندن پیک نیک به این سفر رفتند

به نقل از فردی که برای همراهی اعضا کاروان تعیین شده بود، شاید به دلیل محدودیت‌های ناشی‌ از تحریم‌های اقتصادی و نرخ بالا ارز در ایران، اعضای کاروان طی‌ این چند روز به خرید عمده شامپو، ویتامین، صابون و انواع داروجات پرداخته‌اند.

او همچنین اضافه کرده که به نظر می‌‌رسد به این افراد در نیو یورک خیلی خوش می‌گذرد و برای بسیاری از آن‌ها مثل یک تعطیلات است.

این در حالی‌ است که محمود احمدی‌نژاد در یک هتل مجلل و گران قیمت به نام «وارویک» در منهتن اقامت داشته است.

به گزارش این روزنامه دو طبقه این هتل به طور کامل در اختیار آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان او قرار داشته است. قیمت رزرو شبانه هر اتاق ۱۶۰۰ دلار است. همچنین ۳ آشپز اختصاصی در اختیار آقای احمدی‌نژاد بوده‌اند.

در بیرون از هتل نیز تدابیر شدید امنیتی برای محافظت از کاروان ایرانی‌ در نظر گرفته شده است. ده‌ها پلیس در بیرون هتل مستقر شده‌اند و همه افراد برای ورود به هتل باید از دستگاه فلزیاب عبور کنند و کیف‌های خود را برای بازرسی نشان دهند.

با این حال مخالفین جمهوری اسلامی تظاهراتی در نیویورک به حضور کاروان احمدی‌نژاد بر پا کرده‌اند و درگیری‌هایی‌ نیز رخ داده. روز چهارشنبه، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران مورد تهاجم طرفداران گروه مجاهدین خلق قرار گرفت که ظاهرا قصد درگیری با وی را داشته‌اند، اما با حضور پلیس در منطقه این درگیری به خاتمه یافت.

آقای احمدی‌نژاد از زمان ریاست جمهوری خود سالانه به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی‌ سازمان ملل سفر کرده و سفر‌های او همواره با وجود سخنان و مصاحبه‌های جنجالی وی توجه رسانه‌ای فراوانی به خود جلب کرده است.

مردمک      جمعه 28 سپتامبر 2012 – 07 مهر 1391

Print Friendly, PDF & Email