‘دستور روحانی برای پرداخت مستمری مادام‌العمر به قربانیان آتش‌سوزی شین‌آباد’

یک نماینده مجلس ایران خبر داده است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دستور داده تا به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین‌آباد، مستمری مادام العمر پرداخت شود.

رسول خضری، نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است که “رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش دستور تخصیص اعتبار مناسب برای مستمری مادام العمر این دانش آموزان را داده است.”

آذرماه سال ۱۳۹۱، بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر در استان آذربایجان غربی)، بیش از ۳۵ دختر دانش آموز دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انگشتان چند تن از دانش‌آموزان هم به دلیل شدت سوختگی و ناموفقیت‌آمیز بودن جراحی پیوند، قطع شده و برخی دیگر از آنها نیازمند ادامه جراحی‌های ترمیمی صورت هستند.

آقای خضری گفته در سال ۹۱ خانواده دو نفری که بر اثر شدت جراحات و سوختگی فوت کردند دیه دریافت کردند و در سال ۹۲ نیز آنهایی که دوره درمانی شان تمام شد، توانستند دیه دریافت کنند اما هنوز پنج – شش خانواده هستند که دیه نگرفته‌اند.

بر اساس قوانین ایران، دیه زن نصف دیه مرد است اما آقای خضری گفته “پیشنهاد شد که مابه‌التفاوت مبلغ دیه توسط دولت به این خانواده‌ها پرداخت شود.”

گزارش‌ها حاکی از آن است که حادثه آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد، عوارض روحی و اجتماعی جدی برای حادثه دیدگان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد کرده است.

علت سانحه آتش‌سوزی، آتش گرفتن بخاری نفتی مدرسه دخترانه اعلام شد، اما سرنوشت پرونده قضایی این حادثه هنوز روشن نیست.

بی بی سی

Print Friendly, PDF & Email