مستند بن‌بست اختر، روایت شش سال پایداری سبزها

شش سال از تقلب و کودتای ۸۸ می گذرد و هنوز رهنورد و موسوی و کروبی در حصرند. راه سبز امید اما همچنان ادامه دارد و رهبران در حصر جنبش سبز بر پیمانی که با مردم بستند، استوارند.

بن‌بست اختر در خیابان پاستور که محل حصر موسوی و رهنورد است، حالا برای بسیاری از ایرانیان، نامی آشناست. مردم به خوبی می‌دانند که میرحسین موسوی بر عهدی که قبل از انتخابات با آنها بست، پایبند ماند، و نیز رهنورد و کروبی که آن‌ها نیز در این سال‌های صبر و استقامت، همراه مردم بودند و ماندند.

مستند “بن‌بست اختر” روایتی تصویری از تقلب در انتخابات ۸۸ و کودتای پس از آن، به همراه دیدگاه‌های جعی از صاحبنظران است که در این سال‌ها با راه سبز مردم همراه بوده اند.

به گزارش کلمه، در این مستند، تکه فیلم‌های کمتر دیده شده‌ای از دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن استفاده شده و مشاهده آن‌ها یادآور خاطره هم‌صدایی و همبستگی یک ملت در دفاع از حق و رای خود است؛ تلاشی که با گذشت زمان رفته رفته نتایج آن معلوم می‌شود.

رسوا شدن فسادهای میلیاردی دولتمردان سابق، اعتراف مقامات سپاه به نقش‌آفرینی خود در مهندسی انتخابات، برملا شدن پروژه نیروهای امنیتی برای کودتا و سرکوب، افشای دروغ‌های مکرر و بی‌پروای دولتمردان پیشین و روی کار آمدن دولتی که از هیچ لحاظی مطلوب اقتدارگرایان نیست؛ از جمله دستاوردهای این سال‌هاست که قطعا به برکت خون شهدای سبز و رنج زندانیان سیاسی و ایستادگی مردم و رهبران جنبش به دست آمده است.

آنچه در زیر می بینید، تیزر این مستند است که بخش هایی از آن مستند نیم ساعته را به نمایش می گذارد. فیلم کامل “بن‌بست اختر” نیز به امید خدا در روز ۲۲ خرداد در کلمه منتشر خواهد شد.

سایت کلمه

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *