‘پله آخر’ بهترین پوستر و حاتمی بهترين بازيگر زن کارلووی واری

پوستر "پله آخر"

پوستر "پله آخر"

پوستر فیلم “پله آخر” اثر محمدحسین شهیدی، نقاش ایرانی، برنده جایزه بهترین پوستر فیلم از جشنواره فیلم کارلووی واری شد.

به نوشته سایت جشنواره کارلووی واری، از آغاز ماه ژوئن تا چهارم ژوئیه ۲۰۱۲، علاقمندان سینما فرصت داشتند از میان ۲۳ پوستر فیلم شرکت کننده در این جشنواره، به صورت آنلاین پوستر برگزیده خود را مشخص کنند. بر اساس این نظرسنجی، پوستر فیلم “پله آخر” جایزه بهترین پوستر جشنواره از سوی مخاطبان را از آن خود کرد.

سایت جشنواره کارلووی واری به نقل از علی مصفا، کارگردان این فیلم نوشته است: “در پوستر فیلم های ایرانی معمولا از تصویری از صورت شخصیت اصلی فیلم استفاده می شود. ما می خواستیم کار دیگری کنیم و من به فکر استفاده از نقاشی افتادم. از دوست نقاشم، شهیدی، خواستم و چند عکس به او نشان دادم و او این نقاشی را کشید. بعد فقط کمی آن را تغییر دادیم.”

فیلم “پله آخر” به نویسندگی و کارگردانی علی مصفا و با بازی لیلا حاتمی، علیرضا آقاخانی و علی مصفا در بخش مسابقه جشنواره کارلووی واری در جمهوری چک شرکت دارد.

آقای مصفا این جایزه را متعلق به محمدحسین شهیدی دانسته است.

علاوه بر فیلم پله آخر که در بخش مسابقه شرکت داده شده، دو فیلم “پذیرایی ساده” و یک خانواده محترم از سینمای ایران در بخش نگاهی دیگر به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره کارلو وی واری از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های سینمایی در بلوک شرق سابق است که در ماه ژوئیه هر سال در شهر کارلو وی واری در جمهوری چک برگزار می شود.

چهل هفتمین دوره این جشنواره از بیست و نهم ژوئن آغاز شده و تا هفتم ژوئیه ادامه داشت.

جایزه بهترین بازیگر زن در چهل و هفتمن جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری به لیلا حاتمی رسید.

ليلا حاتمیلیلا حاتمی این جایزه را به خاطر بازی در فیلم «پله آخر»، به کارگردانی همسرش علی مصفا، کسب کرد‫.‬ آقای مصفا نیز که نویسنده، گارگردان و بازیگر فیلم است، در این دوره از جشنواره کارلووی واری موفق شد جایزه منتقدان بین المللی فیلم را کسب کند‫.‬ «پله آخر» در بخش مسابقه این جشنواره در جمهوری چک شرکت کرد‫.‬

منبع: سايت نمادينه

Print Friendly, PDF & Email