برای حفاظت از دانش‌آموزان کمیته‌های مردمی تشکیل شود

بیانیه شوراي هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

لزوم تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفاظت از دانش آموزآن مدارس در برابر حملات شیمیایی و زنجیره ی انسانی در اطراف مدارس

شش ماه از جنایت حملات شیمیایی مداوم به مدارس غالبا دخترانه‌ی کشور می‌گذرد. با وجود واکنش‌های گاه و بیگاه مقامات، این حملات بارها از سوی مردم، والدین، معلمان و نهادهای بین‌المللی محکوم شده است و همگی خواهان دستگیری آمران و عاملان این سلسله جنایات هستند در حالی شاهد تداوم این جنایت هستیم که ظن سازمان‌یافتگی و حمایت هدفمند  حکومتی بیش از هر عامل دیگری نمود دارد.

کتمان و توجیهات مسئولین بی‌کفایت، خاک در چشم حقیقت  می‌پاشد. فرماندهی نیروی انتظامی کشور ناتوان از تامین امنیت کودکان این مرز و بوم است. اما در همان حال اهتمام خود را صرف تهدید زنان آزادی‌خواه کرده است؛ زنانی که برای انتخاب آزادانه‌ی نوع پوشش خود در برابر فشارها و سرکوب غیرقانونی مقاومت می‌کنند.

در این شرایط شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران وظیفه‌ی خود می‌داند برای حفظ جان دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان شریف و زحمتکش مدارس از همه‌ی امکانات و ظرفیت‌های عملی خود استفاده کند. پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان، خانواده‌هایشان و معلمان دلسوز، دست در دست هم، آستین بالا زده و کمیته‌های حفاظت از دانش آموزان را در مدارس و محلات سازماندهی کنند. اگر آمران و عاملان این جنایات فاجعه‌آمیز معرفی، محاکمه و مجازات نشوند، معلمان ناگزیر و برای حفظ جان دانش‌آموزان، کلاس‌های درس را در خیابان برگزار کرده و از کمیته‌های حفاظت مردمی والدین خواهند خواست  که با زنجیره ی انسانی از حریم دانش‌آموزان در خیابان محافظت کنند.

شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران، از سربازان و افسران پلیسی که دست‌شان به خون مردم آلوده نشده و بویی از شرف و انسانیت در وجودشان هست، میخواهد به‌جای چشم‌پوشی از بازداشت عاملان مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز، به وظیفه‌ی قانونی خود در حفاظت از فرزندان و دانش‌آموزان این کشور همت گمارند و به جای اتلاف وقت و توان خود در پیگیری منویات غیرقانونی و ناموجه حاکمان، از حریم مدارس محافظت کنند.

شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران، برای دفاع از جان و روان دانش‌آموزان ایران  خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته‌های مستقل و مردمی حفاظت از مدارس به ابتکار والدین در ارتباط با معلمان و دانش آموزان می‌باشد.

همان گونه که پیش تر هم گفته ایم : مسئولان بدانند دانش_آموزان_خط_قرمز_ما معلمان هستند و هرگونه آسیب به جسم و روان ایشان، اقدامی علیه آینده‌ی ایران و مردم این سرزمین است. اراده جامعه معلمان بر اصلاح آموزش است.  سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان در محیط امن مدارس  از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی و فعالین صنفی است و تلاش ما قبل از معیشت معلمان برای ارتقای آموزش کودکان است.  از این رو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در صورتی که  حملات شیمیایی بلافاصله متوقف نشود و  با امرین و عاملین این جنایت هولناک برخورد قضایی عادلانه نشود از تمام پتانسل خود  برای مقابله استفاده خواهد کرد.

شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران، به نمایندگی از معلمان، در خصوص سناریوی مسموميت‌سازی دانش‌آموزان سکوت نخواهد کرد و در صورت ادامه‌ی این فاجعه‌ی غیرانسانی در هفته های آتی به همراه معلمان سراسر کشور، در کف خیابان‌ها پاسخ مناسبی به این تفکر غلط و متحجرانه ی مغزهای پوسیده خواهد داد.

شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران، در پایان اعلام می‌دارد که بیانیه‌های تکمیلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در این خصوص به زودی صادر می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *