پیام به همایش نهم همبستگی جمهوری خواهان ایران

اتحاد جمهوری خواهان ایران برگزاری همایش نهم شما  با دستور “انقلاب زنانه، نوسازی ملی و زندگی انسانی” را تبریک می گوید و برای شما آرزوی موفقیت میکند.

دوستان گرامی، اوضاع پیرامون ایران روز بروز وخیم تر میشود. جنگ اسرائیل و حماس اوضاع منطقه خاورمیانه را پیچیده‌تر کرده و سیاست های جمهوری اسلامی در حمایت از جریانات به اصطلاح محور مقاومت، خطر کشیدن شدن جنگ به کشور ما را افزایش داده است.

رژیم با همه سرکوب ها نتوانسته است جنبش «زن زندگی آزادی» را متوقف کند. قتل حکومتی آرمیتا گراوند بار دیگر توجه جهانیان را به این جنبش جلب کرده و اهدای جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی در عین‌حال بزرگداشت این جنبش نیز بوده است.

حکومت اسلامی همه امکانات خود را برای نابودی دست آوردهای جنبش «زن، زندگی، آزادی» به کار گرفته است. با وضع قوانین ارتجاعی و با پلمپ کردن مغازه ها و شرکت‌هایی که به زنان بی حجاب سرویس می دهند، قصد سرکوب مبارزه و مقاومت زنان ایران برای نیل به حق انتخاب آزاد پوشش را دارد تا از این طریق شرایط را به دوران قبل از جنبش «زن، زندگی، آزادی» باز گرداند.

در این میان جنبش دمکراتیک، صنفی و مدنی مردم ایران با تمام توان خود در میدان است و هر روز که می گذرد سازمان یافته تر برای حقوق دمکراتیک خود تلاش می کند.

حاکمیت استبدادی هیچ برنامه ای برای برون رفت از بحرانهایی که خود آفریده است ندارد. هر روز که می گذرد وضع اقتصادی مردم بدتر شده و کشور در بحران های وسیعتری فرو می رود. حکومت به جای حل مشکلات، سرکوب و اعدام را تنها راه بقای خود میداند.

در شرایطی که اوضاع، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران دچار  بحرانی  عمیق است و  استبداد دینی حاکم برنامه ای برای برون رفت از این اوضاع را ندارد، بر جمهوری خواهان است که به همراه یکدیگر در همه زمینه ها سیاست ورزی نمایند از جمله:

ـ اقدام مشترک و همراه «همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران» برای پایان دادن به اعدام ها و حمایت از حق حیات انسان ها و دعوت از سایر سازمان ها و نیروهای سیاسی و مدنی برای همکاری در این زمینه.
ـ این گونه به نظر می رسد که حکومت سرنوشت خود را به تحمیل حجاب اجباری گره زده است. برای حمایت از مبارزه و مقاومت زنان کشورمان علیه حجاب اجباری جهت پایان دادن به آن، می توان و باید همه امکانات را به کار بگیریم تا بتوانیم ارتجاع حاکم را در این زمینه به عقب برانیم.
ـ به همراه همه دمکراسی خواهان از جنبش دمکراتیک و صنفی جامعه مدنی ایران حمایت به عمل آورده و مانع سرکوب فعالان مدنی شویم.
ـ جنگ حماس و اسرائیل جنگ کشور ما نیست ما باید تلاش کنیم که مسئله فلسطین را  از طریق مجاری سازمان ملل متحد و بر اساس‌ مصوبات آن حل گردد. ما خواهان تشکیل دو کشور فلسطین اسرائیل هستیم، اما دخالت های جمهوری اسلامی و حمایت آن از  محور باصطلاح مقاومت  را  بر ضد منافع ملی مردم ایران می دانیم.

در پاسخ به ضرورت های جنبش، پنج حزب و سازمان با ارتقا سطح همکاری های خود،  «همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران» تشکیل دادند. امید است تلاش‌های مشترک مان برای ایجاد یک ثقل بزرگ جمهوری خواهی با همکاری سایر نیروهای جمهوری خواه کشور و برای ایجاد ائتلاف های وسیعتر، با موفقیت همراه شود

اتحاد جمهوری خواهان ایران امید دارد که همکاری های تا کنونی ما بیش از گذشته گسترش یافته تا به همراه هم و دیگر نیروهای دمکراتیک، عدالت خواه، ملی و جمهوری خواه کشور بتوانیم نقش شایسته ای برای ساختن ایران آینده ایفا نمائیم .

هیات سیاسی-اجرائی
اتحاد جمهوری خواهان ایران

۸ نوامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *