نرگس محمدی برای چهارمین بار محاکمه می‌شود

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح در یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرده روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام و به دلیل اعتراض به تعرض جنسی به زنان محاکمه می‌شود.

مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی نیز روز گذشته خبر داده بود دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای این زندانی سیاسی پرونده تازه‌ای باز کرده است.

به‌گفته آقای نیلی، نرگس محمدی بار دیگر به‌اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، در  شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد.

خانم محمدی پیش‌تر در پنج پرونده مختلف، در مجموع به تحمل بیش از ۱۲ سال زندان، ۱۵۴ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال تبعید محکوم شده است. او در فروردین ۱۴۰۱ با هجوم نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت و هم‌اکنون در زندان اوین است.

یادداشت نرگس محمدی در اینستاگرام:

به اتهام تبلیغ علیه نظام و به دلیل اعتراض به تعرض جنسی به زنان سی‌ام اردیبهشت محاکمه‌ام می‌کنید. موظف هستید دادگاه علنی با حضور خبرنگاران مستقل و فعالان زنان و حقوق بشر و وکلایم برگزار کنید. می‌خواهم با همراهی شهادت دهندگان و راویان تعرض جنسی حکومت دینی استبدادی به زنان در دادگاه محاکمه شوم.

برای چهارمین بار طی چهار سال گذشته به موجب اعتراض و افشای تعرض جنسی مردان حکومت دینی به زنان پای میز محاکمات ظالمانه و فرمایشی کشیده می‌شوم.

بار اول به تعرض بی‌شرمانه مردان حکومتی به خودم در سوم دی ماه ۱۳۸۹ در محوطه اوین اعتراض کردم و گرچه شاکی بودم در جایگاه متهم نشاندنم.

بار دوم به دلیل برگزاری روم “تعرض و اذیت و آزار جنسی” در کلاب هاووس و روایت‌گری تعرض و بار سوم به دلیل نوشتن بیانیه و شهادت دادنم در جنبش “زن، زندگی، ازادی” نسبت به تعرض های صورت گرفته علیه هم‌بندی‌هایم به زندان و شلاق محکوم شده‌ام.

و این بار محاکمه به دلیل اعتراضم به کبودی تن و روایت تعرض به دینا قالیباف است. این پرونده یک روز پس از ارسال پیام صوتی‌ام، در شعبه ۷ دادسرای مقدس تشکیل و به سرعت به مرحله محاکمه رسانده شد.

دادگاه روز سی‌ام اردیبهشت برگزار خواهد شد. درخواست کرده‌ام دادگاه به صورت علنی با حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران مستقل و فعالان حقوق بشر و فعالان زنان و وکلایم برگزار شود و شهادت دهندگان همراهم با تضمین امنیت جانی، روانی و قضایی بتوانند به همراه وکلایشان حضور پیدا کرده و روایت تعرضشان را به شکل علنی و عمومی بازگو نمایند.

نرگس محمدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *