سایت «الف»: اگر تحریم‌ها علیه ذات نطام نیست باید مصالحه کرد

سایت «الف» با بازنشر یادداشتی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست در صورتی که تحریم‌ها «ذات» و «هویت» نظام را هدف قرار نداده‌٬ «مصالحه را بر مقابله ترجیح داده و کشور را نابود نکنند.»در این یادداشت که روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) منتشر شده٬ آمده چنانچه تحریم‌ها ناشی از «عدم اطمینان» غرب بوده و جمهوری اسلامی می‌تواند در آینده به اهداف خود برسد٬ باید تن به «مصالحه» دهد.این سایت نوشته اگر تحریم‌ها برای جلوگیری از حمله و خطر احتمالی جمهوری اسلامی علیه جامعه جهانی است باید به «دشمنان» اطمینان داده شود که ایران در پی چنین تصمیمی نیست.

در این یادداشت آمده اگر یکی از علت‌های تحریم‌ها این مسئله باشد و نظام اقدامی در خصوص بازگشت اطمینان «دشمنان» نکند و «هویت اسلامی و ایرانی ما نابود و یا تخریب شود چه کسی پاسخگوست؟»

«الف» در ادامه هشدار داده مغرور شدن مقام‌های جمهوری اسلامی از «خطری» که گمان می‌کنند برای غرب دارند٬ ممکن است تمامی «ارزش‌ها» و «خون دل خوردن‌های» ۳۰ سال گذشته را به باد فنا بدهد.

این سایت در پایان یادداشت خود آورده چنانچه هدف تحریم‌ها تغییر «هویت» و «اعتقادات» جمهوری اسلام باشد٬ «خودکشی از ترس مرگ روا نیست و باید پیامبر گونه در برابر تحریم‌ها ایستاد.»

جمهوری اسلامی سال‌هاست در پی بی‌اعتنایی به قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر توقف برنامه هسته‌ای خود با تحریم‌های بین‌المللی مواجه است.

دامنه این تحریم‌ها از ۱۰ ماه گذشته بانک مرکزی و صنعت نفت ایران را نیز در بر گرفته که همین مسئله منجر به وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی مردم شده است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی درباره برخی پیشنهاد‌ها به علی خامنه‌ای مبنی بر موافقت با آغاز مذاکره با آمریکا به منظور کاهش دامنه این تحریم‌ها منتشر شده که این پیشنهاد‌ها با مخالفت وی مواجه شده است.

دیگربان    پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱  – ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳

Print Friendly, PDF & Email