استمداد ۲۲ خانواده‌ زندانیان سیاسی از علی مطهری

بیست و دو تن از خانواده‌های زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در واکنش به سخنان رييس سازمان‌ها که برای چندمين بار تهاجم خونين به بند ۳۵۰ روز پنج شنبه را تکذيب کرده است، در نامه‌ای به علی مطهری، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وی خواسته‌اند که برای روشن شدن موضوع هرکاری که از دستش بر می‌آيد انجام دهد.

این خانواده‌ها با اشاره به ديدار دو سال قبل تعدادی از نمايندگان مجلس از زندان و ارائه‌ی گزارش‌های خلاف واقع و با تاکيد بر حق‌گويی و ايستادگی علی مطهری در سال‌های اخير درخواست انجام تحقيق از سوی مجلس را داشته اما تاکيد کردند که شخص علی مطهری نيز در اين هيات حضور داشته باشد تا دوباره گزارش نمايندگان مانند گذشته دور از واقعيت نباشد.

روز گذشته نيز ۲۸ زندانی سياسی که شاهد حمله به بند ۳۵۰ بودند با ارائه‌ی شرح دقيقی از ماجرا به حسن روحانی، رييس جمهور کشورمان، درخواست پيگيری اين رفتار غيرقانونی و خلاف انسانی را از سوی مقامات عالی داشتند.

متن نامه‌ی خانواده‌های زندانيان سياسی به همراه اسامی امضاکنندگان آن که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

جناب آقای علی مطهری، نماينده محترم مجلس شورای اسلامی

شما از وقايع بند ۳۵۰ اوين و حمله به زندانيان سياسی در آن بند که بيش از سی نفر مجروح و مصدوم داشته مطلعيد. ما خانواده های زندانيان سياسی نمی دانيم در اين کشور چه می گذرد که در اعيادی همچون ولادت حضرت زهرا به جای دريافت کمترين اخبار مثبت بايد اخبار نگران کننده حمله به عزيزان مظلوم دربندمان در اين عيد بشنويم و با فرزندانمان زانوی غم بغل بگيريم و نمی دانيم نزد چه کسی بايد تظلم خواهی کنيم، چرا که آنهايی که بايد به تظلمات رسيدگی کنند و داد بگسترانند خود چنين می کنند.

برخی از آنها بدون اينکه کمترين شرمی داشته باشند مصاحبه می کنند و می گويند در بند ۳۵۰ هيچ اتفاقی نيافتاده است. اين حرف آنقدر مضحک است که انسان را به ياد اظهارات سعيد الصحاف می اندازد که طنز مشهور آن روزها بود.

در اين سالها در شما حق گويی و ايستادگی پای آن را ديده‌ايم و در اين حمله‌ای که به عزيزانمان شده از شما درخواست داريم تحقيقی انجام دهيد و نتايج آن را اعلام فرماييد تا بتوان بدان اعتماد کرد. و اگر قرار است هياتی از مجلس به اين فاجعه رسيدگی کند ضروريست شما نيز در آن هيات حضور داشته باشيد تا دوباره نروند و با يک پذيرايی خوب که از آنها بشود، هنوز از زندان خارج نشده بگويند “اينجا زندان نيست هتل اوين است!”.

ما درخواست داريم برای روشن شدن موضوع هرکاری که از دستتان بر می‌آيد انجام دهيد.

اسامی خانواده‌ها:

۱- زهرا مديری، همسر قربان بهزاديان نژاد
۲- صديقه راحت طلب ايرانی، مادر عليرضا رجايی
۳- زهرا مجردی، همسر سيدمحسن ميردامادی
۴- زهرا حيدرزاده، همسر مسعود پدرام
۵- سيده زليخا موسوی، مادر سيدحسين رونقی ملکی
۶- مريم شفيعی، همسر عماد بهاور
۷- عاطفه خلفی، همسر حسن اسدی زيدآبادی
۸- زهره احسنی، همسر نادر جانی
۹- طاهره سماواتی، همسر حميدرضا کرواسی
۱۰- هاجر صادقی پور، همسر محمدصادق ربانی املشی
۱۱- مريم ايمانی، همسر سيداحمد هاشمی
۱۲- معصومه راستگو، همسر نصور نقی پور
۱۳- سميه عالمی پسند، همسر امين چالاکی
۱۴- مهرنوش شاهمرادی، همسر  سيدعليرضا بهشتی
۱۵- فاطمه غفاری، مادر حسين نعيمی پور
۱۶- فرزانه ميرزاوند، همسر سيامک قادری
۱۷- معصومه زمانی، همسر محمود باقری
۱۸- سميه مولائی، همسر عليرضا رجبيان فرد
۱۹- راضيه يداللهی ، همسر اميد بهروزی
۲۰- ميترا علی ويردلی، همسر بهزاد عرب گل
۲۱- مريم اسلامی، همسر امير اسلامی
۲۲- نينا حسابی، مادر مصطفی عبدی

Print Friendly, PDF & Email