مردم در هراس، مسئولان در سکوت/ داعش‌صفتان در اصفهان چه می‌کنند؟

حال و هوای این روزهای شهر اصفهان یک سر سیاه و عزادار و پر زبهت و بیم و هراس است. عزائی که آن را نه به واسطه پرچم های سیاهی که در شهر گسترانده باشند بتوان فهمید؛ بلکه لکه ننگ دستانی است که به نام « امر به معروف و نهی از منکر» با اسیدپاشی بر روی صورت زنان و دختران درد سوختگی و بیم نابینائی برجا گذاشته است. ننگی که حالا بسیاری از دختران و زنان را از ترس آن خانه نشین کرده و از سوئی ترس آن را به خارج از اصفهان هم کشانده است تا جامه زنان از خیابان های کشوری که در آن راه می روند، نفس می کشند و در یک کلام روزگار می گذرانند، ایمن نباشند. ترسی مشابه زنان عراقی؛ همان زخمی که داعشی ها بر پیکر زنان آن کشور می گذارند، اینجا در ایران از سوی داعشی های ایرانی در جریان است. این روایتی از این روزهای زنان ایرانی است که برای نهی از منکر صورت آنان داغ می شود.

شیپور مبارزه با بدحجابی را مدتها قبل انصارحزب الله با صدور بیانیه ها و اطلاعیه های مختلف نواخت و به موازات آن مجلس نیز طرح امر به معروف و نهی از منکر را به جریان گذاشت. طرحی که جز توجیهی برای برخورد خودسرهایی چون انصار حزب الله تعبیر نمی شود و مقاومتها برای توقف آن بی نتیجه بوده است. درست در همین ایام خبر اسیدپاشی به ۴ زن در اصفهان رسانه‌ای شده و از سوی جانشین فرمانده ناجا نیز مورد تایید قرار گرفت. اگر چه گزارشها از آمار بیشتری حکایت دارد. با این وجود با گذشت نزدیک به یک هفته در حالی که مسئولان سیاسی امنیتی استان اطمینان داده‌اند که موضوع را تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری خواهند کرد، هنوز هیچ اقدام مشخصی برای معرفی و مجازات آمران و عاملان صورت نگرفته و رسانه ای نشده است.

اسیدپاشی زنان اصفهانی که بیش از همه آن دسته از منتقدانی را نشانه رفته که در مسائل فرهنگی به دنبال بهشت اجباری بوده و هستند. موضوعی که آن را می توان در واکنش های پس از این حادثه دنبال کرد. آنگونه که روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قضاوت های خودسرانه و صادر کردن احکام مرگ و زندان و شلاق و تکفیر و ارتداد برای این و آن را عامل ترویج فرهنگ خودسری و زمینه ساز حوادثی همچون اسیدپاشی در اصفهان دانست. این روزنامه به نمایندگان مجلس هشدار داد که از قانونی شدن افراط جلوگیری کنید.

منبع: روزنامه کلمه

Print Friendly, PDF & Email